Ferratum • 9 detsember 2019

Uuring: Eesti inimesed jõuluaegse tarbimishullusega kaasa ei lähe

Kuigi kiire palgaralli on tublisti tarbijate ostujõudu kergitanud, kavatsevad eestlased kulutada pühade ajal raha pea sama palju kui mullu, ilmneb Ferratum Grupi jõulu-uuringust.

Foto: Erakogu

Ferratumi rahvusvahelises jõulu-uuringus osalenud inimesed avaldasid oma ostueelistused ja vastasid, kas eelistatakse kaubanduskeskusi või pigem veebipoode ning kuidas ostude eest tasutakse. Uuring võttis luubi alla ka pühadeaegsed reisiplaanid, jõulusoovid ja lubadused uueks aastaks.

Selgub, et tänavu planeerivad eestlased kulutada jõuluostudele leibkonna sissetulekust 16 protsenti ehk 249 eurot. Läinud aastal arvestati pühadega seotud kulutusteks 17 protsenti sissetulekust ehk 257 eurot.

Mõõduka või isegi konservatiivse tarbimisega paistavad Eesti inimesed silma ka võrreldes teiste uuringus osalenud riikide elanikega. Küsimustele vastanud 14 riigi 31 000 leibkonna seas kavatsevad eestlased kulutada jõuluostudele pere sissetulekust proportsionaalselt teistest vähem. Eestlastest veel väiksema osa tulust panevad pühadeostude alla hollandlased, kõik ülejäänud uuringus osalenud plaanivad pere-eelarvest protsentuaalselt rohkem kulutada.

Graafik: Jõuluostude summa osakaal leibkonna netosissetulekut arvestades  

Kust ja mida inimesed ostavad?

Uuringust selgus välja, et kõige innukamad veebis ostlejad on Suurbritannia elanikud. Eestlased eelistavad jääda traditsioonilisema ostlemise juurde – vaid 15 protsenti kavatseb sooritada jõuluostud e-poest.

Graafik: Internetiostude osakaal aastal 2019  

Ferratum Grupi kommunikatsiooni- ja investorsuhete juhi Emmi Kavanderi sõnul on mõneti üllatav, et Eestis pole internetist ostmine nii populaarne, kuigi seda võiks ühelt e-riigi pioneerilt ju eeldada.

“Muus osas suuri üllatusi võrreldes eelmise aastaga ei paista olevat, sest Eesti leibkondade kulutused jõuluostudele jäävad ka sel aastal 250 euro piirimaile ning mänguasjad ja maiustused on viie menukama kuluartikli seas ka tänavu,” märkis Kavander.

Üldisele ostlemisele ja mänguasjadele kavatsevad eestlased neil pühadel võrdselt kulutada (15 protsenti), poenimekirjast leiab ka maiustused ja delikatessid (14 protsenti), rõivad ja jalanõud (9 protsenti) ning laste talviste tegevuste finantseerimise (6 protsenti).

Graafik: Enimostetavate artiklite nimekiri - Eesti  

Kui aga vaadata vastuseid riikide peale kokku, siis lemmik kuluartikkel on riided, mis moodustab keskmiselt 13 protsenti perede jõuluostudega seotud kulust.

Laste talviste tegevuste finantseerimist, mis eestlastel TOP5 kuluartikli hulka pääses, ei nimetanud ühegi teise uuringus osalenud riigi kodanikud.

Eestlane jälgib reisil kulutusi

Airbnb teenuseid tarvitab jõulureisi ajal 45 protsenti eestlastest. Meid edestavad siin vaid rumeenlased.

Graafik: Leibkonnad, kes plaanivad pühade ajal Airbnb teenuseid kasutada  

Üle saja euro ühe öö eest hotellis on nõus maksma 12 protsenti Eesti inimestest, mis on 14 riigi võrdluse pigem keskmine tulemus.

Käesoleva uuringu põhjal on eestlased ka keskmised reisijad, kulutades mujale mineku peale 18 protsenti leibkonna eelarvest.

Graafik: Reisimisele kuluv summa leibkonna eelarvest  

Jõulukingitustest ja reisidest olulisemaks peavad inimesed ülekaalukalt pühade ajal pere ja lähedastega koos veedetud aega. Veeta rohkem aega oma lähedastega, on ka populaarseim uusaasta lubadus.

Ferratum korraldas rahvusvahelist jõulu-uuringut 11. korda. Uuringu eesmärk on kaardistada inimeste pühadeaegseid tarbimisharjumusi, võrrelda neid riigiti ja vaadata, mis on aastate jooksul muutunud. Sel aastal osales uuringus rekordarv inimesi ehk üle 31 000. Vastajad olid vanuses 18-61 aastat. Küsitlus toimus 14 riigis üle maailma.

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Birgit Aljaste
Birgit AljasteSekretar.ee ärijuhtTel: 5373 8733
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700