Autor: Mari Hiiemäe • 20. aprill 2022

Firma suvepäevade korraldamiseks on viimane aeg

Alates kevadisest koroonapiirangute leevenemisest planeerivad Eesti ettevõtted usinasti oma tänavusi suvepäevi. Peopaikade ja esinejate broneerimisel tasub kiirustada, kuni sobivate võimaluste valikut veel jagub.
Lange motokeskuses Tartumaal võetakse suvepäevadel üksteisega mõõtu kardirajal. Foto: Lange motokeskus

Kui varasemate aastate näitel võib öelda, et suvepäevade korraldamisega tehakse valdavalt algust juba pool aastat kuni aasta enne nende toimumist, siis tänavuste plaanide tegemine on surutud kokku mõnele suve-eelsele kuule, kuna varasem planeerimine oli täis ebakindlust, kas suviseid ühisüritusi ikka saab ja tohib läbi viia.

Praeguseks näib olevat ettevõtetel otsus tehtud – on neid, kes on otsustanud kehtivatest oludest mõjutatuna firma suvepäevad sel aastal vahele jätta, kui neid, kes tegelevad just praegu aktiivse korraldustööga.

Broneeringuteks viimane aeg

“Sel aastal on märgata, et niipea kui COVIDi piirangud leevenesid, hakati massiliselt broneerima suviseid aegu. Tundub, et firmad on võimalustest kinni haaranud ja plaanivad täiel rinnal, et oma meeskondadele suveüritust pakkuda,” märkis Lange motokeskuse müügi- ja turundusjuht Mare-Liis Kanarik, kelle sõnul ulatub broneeringute nimekiri nende keskuses praegu juba septembrisse. “Väga aktiivselt helistatakse. Praegu me saame iga päev kõnesid sooviga ruume broneerida 50-60 inimesele. Ilmselt on piisav kindlus käes, et suvepäevad on vajalikud ning nende toimumine tuleb lihtsalt teoks teha,” rääkis Kanarik.

Juunika Koolituse juhtivpartneri Raul Ennuse sõnul ei ole näiteks nende ettevõte suvepäevade ärajätmise võimalust isegi mitte kaalunud. “Kuupäevad on meil varakult paigas, et kõik saaks oma muud plaanid vastavalt sättida ja suvepäevadel osaleda. Koroona on meie plaane mõjutanud vähe, oleme jälginud seda, et kui on mingid kehtivad piirangud, siis valime sellise kava, et kõik saaksid osaleda. Eelmisel aasta oli väga halb üllatus, et järsku kehtestati koroonatõendi kontroll ja üpris absurdselt hakati seda poole SPA-külastuse pealt nõudma,” nentis Ennus.

SeiCom OÜ turundusspetsialist Anne Rebenits märkis, et selles ettevõttes on erinevate sündmuste taustal olnud suvepäevade korraldamise teemadel küll mitmeid erineva sisuga arutlusi, kuid kuna töötajate jaoks on olnud suvepäevad iga-aastane oodatud üritus, siis senimaani pole seda ära siiski jäetud. “Õnneks on viimastel aastatel teemaks olnud koroonaolukord alati suveajaks stabiliseerunud ja suvepäevad ongi olnud võimalus mõtteid kõigest argisest eemale viia,” rääkis Rebenits.

Kaaslastega või ilma

Seda, et ebakindlatest taustaoludest sõltuvalt suvepäevadesse tänavu vähem panustataks, pigem märgata ei ole. Samuti kehtivad tänavugi juba väljakujunenud tavad selles osas, kas korraldada suvepäevad kitsamalt vaid oma meeskonnale või kaasata ka laiem osalejate ring, kuhu kuuluvad näiteks ettevõtte partnerid või pered.

SeiComis on suvepäevad olnud alati ainult töötajatele suunatud üritus. “Selle kasuks räägib asjaolu, et nii saavad inimesed keskenduda oma kolleegide paremale tundmaõppimisele ning suurendada meeskonnatöö vaimu ja ühtsustunnet. Peredega suvepäevi veetes võib juhtuda, et töötajal tuleb põhirõhk pöörata oma perele ja seetõttu jääb kolleegidega mestimine tagaplaanile,” rääkis Rebenits. Sama meelt, et suvepäevad võiksid olla eelkõige firma enda töötajate jaoks, on ka elektroonikaettevõtte Foxway turundusjuht Kristina Zolina, kelle sõnul piirab nende firma puhul kaaslaste ja perede kutsumist fakt, et ettevõtte töötajate hulk on ilma kaaslastetagi üsna suur. Küll aga on Foxway suvepäevadel kaasatud ettevõtte rahvusvahelised kolleegid, kuna eesmärk on tiimitunde tugevdamiseks tuua kokku kõik kolleegid, kes iga päev teevad koostööd, sõltumata nende asukohast.

Juunika Koolituses on katsetatud küll laiendatud osalejateringi kitsamat varianti, kuid viimasel ajal on jäädud otsuse juurde piirduda suvepäevadel oma töötajatega. Eelkõige on argumendiks see, et meeskonnas polegi olnud suurt huvi koos peredega suvepäevi teha ja kitsamalt töötajatele keskendudes on suvepäevade meeskonnatunde hoidmise ning ehitamise efekt suurem. Mööndusena märkis Raul Ennus, et Juunika Koolituse suvepäevadel on vahel siiski kaasas olnud väiksemad lapsed koos teise vanemaga, kui on risk, et vastasel juhul jääks töötajal suvepäevadel osalemine ära. “Teeme kõik, et võimalikult paljud töötajad saaksid osaleda,” märkis Ennus.

Selleks, et suvepäevadel osalemine ei toimuks perega koosolemise aja arvelt, on Juunika Koolituse suvepäevad viimasel ajal toimunud pühapäeval ja esmaspäeval. “See on selleks, et mitte ära „röövida“ meeskonna tervet nädalavahetust. Samuti on nendel päevadel majutus- ja turismiasutustes külastajaid vähem, mis annab meile võimalusi teenuseid paremini nautida,” märkis Ennus.

SeiComi suvepäevad toimuvad seevastu alati reedesel tööpäeval, põhjus jällegi sama: siis ei pea töötaja kulutama oma isiklikku aega ja laupäev-pühapäev jäävad endiselt perega koos olemiseks või muudeks tegemisteks.

Vaheldus on teretulnud

Selge on see, et suvepäevade positiivsest mõjust saab rääkida vaid siis, kui korraldus sujub ning osalejatel on üritusel huvitav. Olenevalt osalejate arvust, huvidest ja vanusest varieeruvad ootused suuresti, üks on aga kindel: õnnestunud suvepäevad on igal aastal veidi erinevad, pakkudes uusi elamusi ning positiivset üllatusmomenti.

“Ma arvan, et enamike firmade suvepäevade lahutamatu osa on väljasõit, nii ka meil,” rääkis Raul Ennus Juunika Koolituse tavadest, lisades et kuna tegemist on koolitusettevõttega, siis püütakse ka suvepäevad üles ehitada haridusliku sisuga, “Selleks on kas meeskonda oluliselt arendavad ühistegevused või siis näiteks ekskursioonid professionaalsete giididega Eesti või lähiriikide erinevais paigus. Oleme käinud näiteks Lääne- ja Ida-Virumaal, Lõuna-Eestis ja Lätis, saartel jne,” rääkis Ennus.

SeiComis on kombeks igal aastal teha midagi uut ja veidi teistsugust, samas kui mõndagi on ka traditsioonilist. “Viime alati läbi aktiivseid ühistegevusi, näiteks kanuusõit või mängud. Lisaks on alati aega lõõgastumiseks, söömiseks ja tantsuks ning iga kord tunnustame ettevõtte parimaid töötajaid. Võimalusel valime igal aastal uue toimumiskoha ning aktiviteedid ja suvepäevade teemad on erinevad,” rääkis Rebenits.

Foxway suvepäevade üldformaat on aastast aastasse olnud valdavalt sama, küll aga vaheldub teema, mille järgi koostatakse nii ühistegevused, meelelahutus kui toitlustus. Kristina Zolina sõnul on suvepäevade kindlateks elementideks meeskonnatööd ja võistlusmomenti sisaldavad ühistegevused, samuti bänd ja tervitussõnad juhtkonna poolt. Kuna Foxway töötajate keskmine vanus on 28 aastat, siis on vägagi nõutud hea muusika ja tantsulöömise võimalus.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700