On märkimisväärne, et osalejad said väärtusliku sissevaate Linus Wellenilt, kes on LinkedIn Baltikumi avaliku sektori eestvedaja ning jagas LinkedIni käekäigu kohta Eestis infot, millele kellelgi teisel ligipääsu ei ole. Näiteks tõi ta välja, et Eestis on umbes 231 000 hea kvaliteediga LinkedIni profiili ja platvormil on 1850 aktiivset tööpakkumist. Uutele pakkumistele on avatud 53 000 Eesti LinkedIni kasutajat.
Need arvud kasvavad iga päevaga, seega on kindel, et LinkedIn on koht, kus end avalikult esitleda. Üksikisiku tasandil on see suurepärane võimalus endast positiivne ja asjalik kuvand luua ning värbamisega töötavatele inimestele on LinkedIn tõeline kullaauk, kust leida tugevaid kandidaate erinevatele ametikohtadele.
Tööjõuturg globaliseerub ja rahvusvahelistub ning see paneb nii talente kui ka tööandjaid vaatama Eesti turu piiridest kaugemale. Kõige nutikamad ja julgemad tippspetsialistid on LinkedInis, kus saab oma profiili mänguliselt ja sujuvalt täiendada, võrgustuda, ennast arendada ja olla pidevalt kursis oma ala trendidega. Ettevõttele, kes täna veel LinkedIni ei kasuta, on oluline teada, et tegelikult on LinkedIn palju rohkem, kui kandideerimis- või värbamisplatvorm. LinkedIn on ilma piirideta karjäärijuhtimise virtuaalne maailm. Äriedukusele orienteeritud tööandjatel tuleb selle maailmaga kohaneda, et jääda talentidele nähtavaks ja atraktiivseks.
Natalja Horohordina Eesti Energiast rõhutas oma ettekandes, et inimene võib olla väga tark, asjatundlik ja tegus, kuid kui ta endast avalikult märki maha ei jäta, siis ei leita teda lihtsalt üles. Et seda ei juhtuks, tulebki LinkedInis natuke ise oma saba kergitada ning tähistada julgelt saavutusi, jagada erialaseid teadmisi ja olla aktiivne kogukonnaliige. Innukas LinkedIn-i kasutaja jääb silma värbajatele, potentsiaalsetele juhtidele ja kolleegidele, nii võivad inimesele avaneda uksed, mille olemasolust ta isegi teadlik polnud.
Kuidas oma LinkedIni konto aktiivselt enda kasuks tööle panna? Selles on Eestis kindlasti eeskujuks Kata Varblane, kes jagas seminaril oma parimaid nippe ja trikke.
Kui inimesel on hästi toimiv LinkedIn või mõni teine sotsiaalmeediakanal (nt Facebook või Instagram), mida ta aktiivselt kasutab, siis on igale ettevõttele ja organisatsioonile kasulik, kui töötajad ehk omad inimesed brändisaadikutena avalikult ka oma heast kogemusest räägivad. Saadikuprogrammide ekspert Eestis on Instari asutaja ja tegevjuht Kersti Vannas, kelle ettekanne seminaril pani kaasa mõtlema paljude organisatsioonide esindajad, kellest nii mõnigi mõistis, et brändisaadikute programm tuleb kohe ette võtta ja selleks ressursid planeerida.
On selge, et LinkedIn-i võimalusi ei tohi alahinnata. Teadlik ja aktiivne pildisolek on kasulik igale inimesele isiklikus kärjääris, aga kindlasti ka ettevõtetele tööturul teadlikkuse tõstmisel brändisaadikute abil või värbajatele suurepärase tööriistana. Nagu ütlesid kogenud värbajad ja LinkedIn-i kasutajad Kristiina Saal ja Maris Lepp oma töötoas, siis parimad professionaalid on alati juba kusagil tööl, seega nendeni tuleb kuidagi jõuda ning LinkedIn on selleks väga hea platvorm.
Artikkel on ilmunud teemaveebis Personaliuudised.