17. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lugusid inimestest: remondimees Rein

Tahame kodus mõned uued mööblitükid teha ning paar pisiremonditööd ka. Mõtlesime appi kutsuda remondimees Reinu*, kes vähemalt enda juttu järgi oli tubli töömees.

Praeguseks oleme ta vallandanud.

Leppisin Reinuga telefonitsi kohtumise: tuleb ja astub läbi, näitan, mida on vaja teha, ning üksiti saab mõõdud ära võtta ja veidi asja arutada.

Kesk-Eestis elav Rein jõudis kohale kolmveerand tundi hiljem, vabandades hilinemist sellega, et buss meile käib oluliselt harvem kui ta eeldas. Pole probleem, ikka juhtub. Tagantjärele vaadates tuvastasime selles esimese hoiatava märgi.

Vaatasime elamises ringi ning uurisime tehtavaid töid. Rein tundus hakkaja ja asjatundja meistrimees olevat. Ainsa pisiasjana tegi mind ettevaatlikuks tema optimism – iga asja puhul leidis ta, et see on imelihtne, neid töid on tõesti hõlbus teha! No peaaegu et valmis enne alustamist!

Rein lahkus lubadusega võtta paari päeva jooksul ühendust, et öelda töö hind. Ta ei helistanud lubatud ajal. Ega ka nädal aega hiljem.

Helistasin talle ise ja uurisin, et kuidas läheb. Ei-ei, probleeme pole, pakkumine on peaaegu valmis, ainult ühe kasti meisterdamiseks vajalikke voodrilaudu hetkel pole kuskil saada ja nende hinda ka ei oska öelda. Aga kohe saab!

Järgnes nädalane vaikus. Helistasin talle. Rein ütles, et jah, nüüd on kõik hinnad ja materjalid olemas, homme  saadab pakkumise.

Arvasid ära, pakkumist ma ei saanud ei järgmisel ega ülejärgmisel päeval. Ega nädala jooksul.

Helistasin viimast korda Reinule, aga pärast pikemat ootamist telefoni vastu võtnud proua ütles, et Rein olla äsja välja astunud. Ta oli sama abivalmis kui Rein ja küsis, kas ta sõna saab jätta. Palusin Reinule edasi öelda, et me ei vaja ta teeneid ja otsime kellegi, kes suudab asju ka ära teha.

***

Seth Godin kirjutab oma uues raamatus „Linchpin“ sellest, et kõige rohkem on väärt kohaletoimetamine, ükskõik, kas tegemist on asja või teenusega.

Rein lubas mitmeid asju ja jättis need tegemata, kaotades väga raskelt taastuvat usalduse krediiti. Käsi südamele, aga vahel teen isegi selliseid asju: luban midagi teha, aga hiljem selgub, et ega selleks aega pole. Proovin edaspidi selliseid asju vältida, lugedes enne uue kohustuse võtmist mõttes kümneni.

Mul on keeruline mõista inimesi, kes mu koolitustel alailma kurdavad, kui raske on „ei“ öelda. Minu jaoks pole „ei“ probleem, sest emotsionaalselt on mul lihtne ära öelda, palju keerulisem on nõustuda, sest „jah“ toob kaasa kohustused, mida tuleb täita. Seetõttu püüan alati „jah“ öelda, aga õpin läbi mõtlema, kas see on tegelikult ka võimalik.

Kui annad katteta lubadusi või teed ülekoormuse tõttu asju poolpiduselt, siis see kahjustab su isikubrändi oluliselt. Kui kohe alguses ütled ära täiendavast tööst, on kahju palju väiksem.

* Kõikide nimede taga on reaalsed inimesed, aga olen nimesid muutnud nende privaatsuse huvides. Loodan, et nad ei solvu.

Autor: Lemmi Kann, Kristjan Otsmann

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700