27. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas iga kajastus on hea kajastus?

On levinud arvamus, et iga meediakajastus on hea ja tuleb kindlasti kasuks, sest nii räägitakse sinu ettevõttest või brändist või tootest.

Kuigi see arvamus on osaliselt tõsi, ei ole kõik siiski nii lihtne. Kui oluline oleks vaid kajastuste hulk, siis võiks nõustuda, et iga kajastus on hea kajastus. Enamus juhtudel on oluline aga sisu. Kes selles kahtleb, võib ennast kujutada British Petroleumi juhina ja mõelda, kas suur kajastuste hulk tuli ettevõttele kasuks. Sarnaseid näiteid leiab ka Eestist, kus nii mõnigi partei on omal nahal kogenud, kui palju tähtsam kajastuste kvantiteedist on kvaliteet.

Kuigi negatiivsed uudised püüavad inimeste tähelepanu ning suurendavad ka halvas valguses paistva firma veebisaidi külastatavust, ei kaasne sellega suurenenud müüki ega brändilojaalsust.

Jättes väga üksikud erandid kõrvale, võib halb PR (negatiivsed uudised) parandamatult kahjustada suhteid klientidega, hävitada brändi või isegi terve organisatsiooni, jätta töötuks kümneid inimesi ja põletada investorite raha kiiremini kui kulutuli.

Lisaks kahjule, mida negatiivsed uudised põhjustada võivad, ei saa jätta tähelepanuta ka tõsiasja, et halvad uudised levivad kiiremini ja kaugemale kui positiivsed. Pahatihti on need ka kauem meedia huviorbiidis.

Kuidas tagada, et just sinu organisatsiooni puudutavad uudised oleksid alati positiivsed? Vastus on üllatavalt lihtne – tuleb vastutada oma tegude eest ja tegutseda vastavalt eesmärgile. Kui ettevõtte juhtkond on valmis tunnistama tehtud vigu ning neid parandama, kui ei unustata sellest oma kliente ja töötajaid informeerimast, siis ei ole ka hea PR raskesti saavutatav.

Autor: Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700