26. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suurepäraste tiimide edu võti on omavaheline suhtlus, mitte info kvaliteet

MIT Human Dynamics Laboratory teadlased otsustasid ära mõõta, mida tähendab suurepärastes tiimides koostöö, mis juhtub siis, kui unelmate tiim töötab.

Ja lühidalt kokku võttes said neli asja:

1. Pidev kommunikatsioon. Tavapärases projektitiimis tosinkond suhtlust töötunni jooksul, ütlevad teadlased. Kui sellest on oluliselt vähem või rohkem, siis tulemuslikkus langeb.

2. Rääkimine ja kuulamine on tasakaalus, võrdselt kõigi osalejate vahel. Madalama tulemuslikkusega tiimides on keegi dominant, tiimid tiimide sees ja liikmed, kes räägivad või kuulavad, kuid ei tee mõlemat

3. Informaalne pidev suhtlus. Suurepärased tiimid suhtlesid umbes poole ajast väljaspool koosolekuid, selliste võimaluste suurendamine suurendas ka tulemuslikkust.

4. Uued ideed väljastpoolt tiimi. suurepärased tiimid regulaarselt otsivaid ideid ja teadmisi väljaspoolt tiimi ning toovad õppetunnid siis tagasi tiimi ette.

Nagu punkte vaadates järeldub – praktiliselt kõik võtmetegurid on seotud suhtlusega. Kusjuures oluline on just suhtlus ise. Ta kaalub üles kõik teised tegurid kokku – suhtluse sisu, oskused, isikuomadused… Oluline pole see, mida sa ütled, vaid kuidas sa ütled.

Autor: Urve Vilk, Raimo Ülavere

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700