Üritusi on mitut liiki. On koostööpartneritele ja klientidele mõeldud üritusi, mis on suunatud nendega parema kontakti loomiseks ja nende tänamiseks. Sellised üritused annavad firmale näo, loovad temast pildi. Igal ettevõttel võiks välja kujuneda sündmuse käekiri, millel on oma eripärad ja järjepidevus. See on osa kommunikatsioonist.
Teine liik üritusi on firma oma töötajatele suunatud, kus eesmärgiks on tiimitunde kasvatamine ja nende tänamine tehtud pingutuste eest. Oma töötajatele suunatud üritus toimib tööriistana organisatsioonikultuuri loomisel ning vahendina meeskonnatöö arendamisel. Turunduslikust vaatenurgast on firmaüritustel oluline roll ka tööandja kuvandi loomisel, mis sillutab teed hõlpsamale värbamisele.
Ürituse eesmärgiks võivad olla mõlemad, aga firmapeo õnnestumise garantiiks on viis tingimust: mõnus seltskond, põnev koht, hea söök ja jook, huvitav ajaviide ning ilmtingimata ka kordumatu firmakingitus.
Sama oluline kui mõelda koha, söögi ja joogi ning muusika peale, on ürituse täitmine sisuga, kas eeskava, kontserdi, enesearenduse või isetegemise töötoaga ja see on vaat et kõige tähtsam. Süstamatkad, kalapüük, sushi valmistamine on juba traditsiooniks muutumas, aga igasugused õpitoad meistrite juhendamisel on alati hinnas. Eestimaalased on juba kord selline õpihimuline rahvas, kes on õnnelik, kui saab mingi uue oskuse või tarkuse omandada või midagi oma kätega valmis teha.
Suurepärane on see, kui paik ise on omamoodi huviobjektiks, pakkudes ka võimalusi erinevateks tegevusteks. Heaks näiteks on kunagisest Kostivere mõisa tuuleveskist rekonstrueeritud koht nimega Ajaveski, mis asub Tallinnast poole tunni kaugusel, sobides hästi ühepäevaseks firmaürituseks.
Oma ainulaadse välimusega on Ajaveski omaette vaatamisväärsus, aga ka tegevuspaik, kus mitmel korrusel saab läbi viia erinevaid töötube, näitusi ja kontserte. Veskis pakutakse nii vaatamiseks kui ka tegutsemiseks erinevaid viise, kus söögi- ja jooginautlemisele lisaks saavad peolised tunda isetegemise rõõmu. Siin korraldatakse meeleolukaid keraamika ja jooga õpitubasid, firmapidude ajal on proovitud kätt vitraaži ja viltimise alal. Isetehtud vildist rahatasku on väärt meene! Savivoolimise tegemiseks on allkorrusel kohad sisse võtnud savipress ja keraamikaahi. Koolituse vaheaega aga kasutatakse maastiku- ja linnuvaatluseks.
Ajaveski pakub erinevaid koolitusi, aga alati võib tulla ka oma ideega firmapidu pidama. Valikute tegemisel tasub valida huvipakkuv ala ja juhendajaks professionaal, kes tutvustab oma eriala laiemalt.
Ajaveskis on üks keraamika õpitoa juhendajatest Lauri Kilusk, kelle töötoas saab väärt keraamikaalast koolitust. Kilusk on lõpetanud Kunstiakadeemia keraamika osakonna ja töötab sealsamas meistrina. Lisaks on ta Asuurkeraamika stuudio liige ja osalenud arvukatel näitustel Eestis ning välismaal. 20 aastat kogemust keraamikuna on andnud talle head käelised oskused töötamiseks eri stiilides, materjalis ja mõõtkavas.
Osaleda tema õpitoas on tõeliselt väärtuslik kingitus. Lauri ei õpeta tegema pelgalt üht kaussi või kannu, vaid tutvustab põnevalt keraamikat, nakatades saviusku nii mõnegi kursusel osaleja. Kuna koht pakub head võimalust linnuvaatluseks, siis miks mitte kasutada vahvaid sulelisi modellideks, et kruusi asemel teha näiteks vahva värviline linnukuju.
Sellisesse kohta minekuks tasub kaaluda cateringi ja pikniku vahel. Kui ilm lubab, siis piknik koos grillimisega, on kindlasti põnevam, aga Eesti olusid arvestades tellitakse aina rohkem sündmusega sobiv läbimõeldud täislahendus – toit, teenindus ja inventar. Catering on kui firmapeo kaaslavastaja ja disainer. Toit peab olema suurepärane, teenindus sujuv, aga lisaks tahab seltskond ka üllatusmomenti, mis jääks pikaks ajaks meelde. Mis puutub muusikavalikusse, siis ehkki Eesti helikunst on ammendamatu, tasub sellises kohas panustada linnulaulule.
Väärt mõte on firmapeo raames korraldada töötuba, et teha vajalikke esemeid abivajajatele, näiteks suurperede lastele. Siin lisandub isetegemisrõõmule ka andmisrõõm. Näiteks korraldas üks ettevõte oma töötajatele firmapeol 10 erinevat töötuba, kus personal sai luua mudilastele kooliminekuks vajalikke esemeid ja nendega täita paljulasteliste perede koolijutside ranitsad. Oluline oli siin kogenud disainerite juhendamine. Töötajatel oli nii hea meel, et õppisid uusi asju tegema ja said selle tulemusel anda oma panuse abivajajatele.
Sellisel koolitusel oli üheks juhendajaks vilunud tootedisainer Pavel Sidorenko. Tema oskuste ampluaa on väga muljetavaldav. Juba 2006. aastal Kunstiakadeemia tudengina võitis ta Milano kodutarvete messil MACEF esimese auhinna, samal aastal pärjati ta noore disaineri preemiaga Säsi. Leiti, et Pavelil on võime läheneda mis tahes ülesandele uue nurga alt ning luua tooteid, mis on ühtaegu ootamatud ja vajalikud. Sealt edasi on ta saanud mitmed auhindu ja nüüd, olles produktiivne tootedisainer teeb koolitusi ka kõigile soovijatele. Tema lemmiktoode on puidust seinakell ja selle tegemist õpetab ta hea meelega ka teistele.
Miks mitte broneerida seinakellade õpitoaks Mektory keskuse tehnoloogiamaailma puidulabor “Cool tool“, mis asub Tallinna Tehnikaülikooli külje all. Laboris saab igaüks disaineri juhendamisel ja meistri pilgu all valmistada puidust ja vineerist oma seinakella või mõne muu eseme, kasutades selleks ohutuid Unimati ja Playmati puidutöötlemise tööpinke. Töötoa lõpuks saab iga osaleja kaasa enda poolt valmistatud puidust eseme. Toidulaua võib katta Mektory majas asuv kohvik.
Stella Soomlais stuudio, mis asub Telliskivi loomelinnakus, korraldab nahatöötuba. See on seltskonna- või tiimiüritusena mõnus vaheldus, kus meisterdamisele lisaks saab teadmisi ka naha kui materjali kohta. Töötuba algab väikese loenguga, mille käigus tutvustatakse naha omadusi ja hingeelu. Seejärel saavad kõik osalejad valmistada käepaela, võtmehoidja või muu kokkulepitud eseme vastavalt oma nägemusele.
Nahadisainer Stella Soomlaisi hüppelauaks oma firma loomisel oli Kunstiakadeemias magistritöö, mille käigus tehtud turu-uuring andis pildi, mida inimesed vajavad. Selle teadmise baasilt otsustas ta teha oma stuudio ja luua omanimelise tootemargi Stella Soomlais Design, mis on saanud nüüd Eesti disaini lipulaevaks aksessuaarikunsti alal. Oma ettevõttes arendab ta mitmeid innovatiivseid ideid. Tema stuudios tehakse tellimustöid, müüakse tooteid, aga ka renditakse neid ning oluline tähelepanu on ringmajandusel, mis tähendab, et tema kui tootja mõtleb juba ette, kuidas tarbijal on võimalik soetatud tootest pärast kandmist vabaneda, et see leiaks tee tagasi ringlusesse. Nüüd on Stella Soomlais tuntust kogunud kui nõutud koolitaja. Tema õpituba on suurepärane kingitus igale töötajale.
Firmapeo õnnestumise oluliseks teguriks on ärikingitus, mis annab võimaluse töötajal osaleda õpitoas just kogenud ja tunnustatud disaineri juhendamisel. Selle tulemusel sünnib ese, mille üle on hea meel loojal, aga millega saab rõõmustada ka oma kolleegi.
Siit leiate veel põnevaid ideid firmakingituste ja ärimeenete kohta:
Ainult parim on küllalt hea firmakingitus
Kuidas firmakingitustega oma ettevõtet püsivalt pildil hoida
Oled see mida kingid, ehk mõtisklus reklaamkingituste teemal
Kuidas valida häid ärikingitusi: ekspert selgitab kõike, mida pead teadma
Miks tasub firmakingitusega meeles pidada nii partnereid kui ka oma töötajaid?