Kuidas mina valin reklaamkingitusi?

Reklaamkingituste valimine on alati olnud aeganõudev tegevus, mis eeldab süvenemist ja korralikku eeltööd. Eriti juhul, kui valikus on üle 100 000 reklaamtoote. Täna jagan teiega oma kauaaegset kogemust, kuidas on kõige parem leida firmakingitused, mis sobivad just teie ettevõttele või asutusele. Loodan, et alljärgnev küsimustik aitab teil jõuda kergema vaevaga briljantse tulemuseni.

Foto: Logotrade Firmakingitused ja Meened

Miks me teeme reklaamkingitusi?

Igasuguse kinkimise peamine eesmärk on suhete hoidmine ja sideme loomine kinkija ja kingisaaja vahel. Samamoodi kehtib see ka ärikingituste ja firmameenete puhul. Peamine põhjus, miks me teeme reklaamkingitusi on emotsionaalne rahuldus, mille kingituste tegemine annab nii kingisaajale, kui ka kinkijale – tunnustus, tänutunne, meelespidamine, väärtustamine, tähelepanu jmt.

Hästi valitud reklaamkingitused on üks parimaid võimalusi luua oma asutusest või ettevõttest positiivsem kuvand, seda nii meeskonnasiseselt kui ka suhtluses klientide ning koostööpartneritega.

Kuidas alustada firmakingituste valimist?

Kõige olulisem on teha ära korralik eeltöö. Küsida tagasisidet nii oma meeskonnalt kui ka klientidelt. Lihtsalt kinkimise pärast kinkida pole mõistlik. Kindlasti on meil kõigil kodus mõni reklaamkingitus, mis lihtsalt kasutult tolmu kogub.

Abiks võiksid olla järgmised küsimused:

a) milliseid kingitusi oleme varem teinud?

Kingituste puhul ei tohi unustada, milline on olnud ajalugu. Olen saanud ka mina samasuguse reklaamtoote või kingituse kaks korda – kui esimesel korral olin positiivselt üllatunud, siis teinekord täpselt sama meenet saades tekitas see minus neutraalse või isegi pisut negatiivse tunde.

b) millised kingitused tekitasid enim elevust?

Tagasisidet saab küsida kas otse või kaudselt, jälgides sotsiaalmeediat või üldiselt internetis toimuvat. Õnnelik kingisaaja jagab alati oma emotsiooni, olgu siis otse teiega või sotsiaalmeedia kanalites. Tähtis on omada infot, millised reklaamkingitused igal konkreetsel juhul töötavad.

Foto: Loodussõbralikud reklaamkingitused ja logoga meened

c) millised kingitused mõjutavad käitumist ja köidavad tähelepanu?

Firmakingituste tegemisel me tavaliselt soovime mõjutada kingisaaja käitumist ja tugevdada suhteid. Mina oma praktikas lähtun järgmistest märksõnadest: uudsus, personaalsus, loodussõbralikkus, praktilisus, unikaalsus (siia kuuluvad disaintooted ja käsitööna valminud esemed).

Eestlastele enamasti meeldivad asjalikud kingitused, esemed, mida saab kasutada igapäevaselt, näiteks vihmavarjud, joogipudelid, akupangad, t-särgid, pusad ja pleedid. Tähelepanu köidavad ka uudsed ja trendikad reklaamtooted – iga paari aasta järel kogub populaarsust mõni uus innovaatiline reklaamkingitus. Olen seda korduvalt näinud ning tavaliselt on need tehnikaga seotud reklaammeened. Kui alustasin reklaamkingituste valdkonnas, siis olid kingitrendiks mälupulgad, edasi tuli akupank ja nüüd nutikad IOT (Internet of Things) või AR (Augmented Reality - liitreaalsus) reklaamkingitused.

Innovaatiliste toodete kasutamine reklaamkingitustena aitab neid tooteid paremini massidesse viia. Siinkohal on kasulik meeles pidada, et kingituse saajat rõõmustab selline toode, mida ta küll väga ihkab aga ise ei raatsi osta. Tuleb tunnistada, et personaalsed kingitused, mis kannavad kingisaajale olulist sõnumit, täidavad oma eesmärki edukamalt. Mina ise kasutan oma nimega kaarditaskut. Kõik personaliseeritud, eritellimusel valminud kingitused toimivad alati paremini.

Foto: Logotrade Reklaamkingitused ja Ärimeened

Viimastel aastatel on aina olulisemaks muutunud loodussäästlikud reklaamkingitused. „Meie hoolime“-mõtteviis võiks kajastuda ka reklaamkingitustes. Samuti on oluline disain, see peaks rõhutama teie ettevõtte või asutuse tugevusi. Ka käsitöötoodete kinkimine firmakingitustena on tõusutrendis, seda eriti jõulude ajal. Käsitööna valminud ese on personaalsem ja loob kordades parema emotsiooni kui tavaline kataloogist valitud reklaamkingitus.

Unikaalsed reklaamkingitused on eritellimusel ekstra teie jaoks valmistatud kingid. Siin mängib väga oluilist rolli ka sõnum ja visuaalne pool. Kõik reklaamtooted, mida saab brändida töötavad paremini, kui lihtsalt logoga varustatud meened.

Milliseid ärikingitusi teevad teised?

Väga oluline on teada, milliseid kingitusi teevad teised ettevõtted ja asutused. Seda saab uurida sõpradelt ja tuttavatelt või siis lihtsalt guugeldada ja vaadata erinevate reklaamkingiagentuuride tehtud töid nende kodulehtedel. Kahjuks saate sedasi teada ainult jäämäe tipu – mida on tehtud lähiaegadel. Hetkel päevakorral olevaid reklaamkingitusi on mõistlik otsida sotsiaalmeediast. Hoidke silma peal mida teevad teie kliendid, koostööpartnerid ja konkurendid sotsiaalmeedias!

Siinkohal on oluline küsida endalt, kuidas meie saame eristuda või siis – kuidas me saame teha sedasama, ainult et paremini?

Milliseid meeneid valida?

Meenetevalikul tuleb endalt küsida: kellele reklaamkingitus on mõeldud, millal ja kuidas me selle üle anname? Kui tegu on väliskülalistele suunatud firmameenetega, siis peab kindlasti arvestama ka kultuurilisi eripärasid. Ise välisriiki külastades tuleb silmas pidada, et meene ei saa olla suuremõõtmeline, vaid pigem väiksem, kuid seda enam väärtuslik. Väga oluline on ka kinkepakend ja sõnum, mida soovite edastada.

Kõige suuremaks väljakutseks ongi enamasti terviklikkuse loomine. Ideaalne reklaamkingitus on varustatud õige ja suunatud sõnumiga ning pakitud sobivasse kinkekarpi või kinkepakendisse.

Milline on parim sõnum reklaamkingitusel?

Pelgalt logoga varustatud reklaamkingitused enam ei tööta, tähtis on lisada kingisaajat kõnetav sõnum. Minu pikaaegne kogemus näitab, et personaalne lähenemine ja väga hea huumor on parim tee kingisaaja südamesse!

Kuidas leida õige kingituste koostööpartner?

Kui olete saanud kõikidele eelnevatele küsimustele vastused on pool tööd tehtud ja edasi tuleb keskenduda parima kingituste koostööpartneri leidmisele. Mina tavaliselt kaasan protsessi 3-4 reklaamkingituste tootjat, saates neile oma täpselt kirjeldatud ootused ja soovid, lisan ka kogused ning eeldatava eelarve. Samuti küsin ka neilt 3-4 kingiideed, mis võiksid meid kõnetada. Meie ettevõttes on kujunenud nii, et töötame enamasti kahe põhipartneriga ja iga 3-4 kuu tagant küsime kingiideid ka 1-2 uuelt partnerilt, et mitmekesistada kingituste valikut. Tegu ei pea olema vaid reklaamkingiagentuuridega, oleme kasutanud tihti ka Eesti väiketootjate teenuseid, samuti disaintoodete pakkujaid, et leida meie klientidele parim võimalik reklaamkingitus.

Peamised koostööpartneri valiku kriteeriumid on järgmised: kingiideed, toodete kvaliteet, teeninduskvaliteet, kiirus, mugavus, professionaalsus, hind, tarneaeg ning kas on võimalik tootenäidiseid saada. Oleme mõnikord ka pidanud eelarvet või koguseid korrigeerima, kui näeme, et kingiidee on seda väärt.

Foto: Logotrade ärikingitused ja logoga meened

Kuidas kingitusi üle anda?

Siin on oluline õige aeg ja õige koht. Seoses Covid-19 problemaatikaga on uus trend reklaamkingitused kohale toimetada kontaktivabalt, kuid mina eelistan võimalusel siiski kingitused personaalselt üle anda. See hoiab meie sotsiaalsed suhted tugevana, sest vahetu emotsioon annab nii kingisaajale kui ka kingitegijale kordades rohkem positiivset tagasisidet ja hoiab meid ka kauem meeles.

Kui tihti on mõistlik reklaamkingitusi teha?

Nii oma meeskonna kui ka klientide puhul on mõistlik inimesi meeles pidada tähtpäevade puhul (sünnipäev, lapse sünd jt), jõulude ajal ja mingi eesmärgi täitumisel, olgu see siis kooli lõpetamine või mingi muu oluline siht, mis on saavutatud. Oma firma siseselt peaks olemas olema meeskonna kingituste programm, sest oluline on reklaamkingitusi teha järjepidevalt – see kasvatab lojaalsust ja mõjub brändile positiivselt.

Kuidas reklaamkingitustega kaasata töötajaid ja kliente?

Reklaamkingituste kasutamine auhindadena on tavapraktika, kuid mõistlik on teha reklaamkingitusi meeskonnatöö või kliendisuhte hoidmiseks ja parandamiseks. Nagu näiteks „Tee ise-reklaamkingitus“ komplektid, võistluslikud väljakutse auhinnad või meeskonnatööd arendavad mängulised reklaamkingitused.

Lähemalt saate lugeda 8 erinevast võimalusest, kuidas loominguliselt kaasata kliente ja meeskonda siit: Reklaamkingitused aitavad meeskonda

Loodan, et minu kogemuste baasil leiate ka enda firmale või asutusele sobivad reklaamkingitused.

Veel saate lugeda minu kirjutatud reklaamkingituste teemalisi artikleid siit:

Miks on reklaamkingitustel müügilehtris oluline koht?

Kuidas reklaamkingitustega maailma päästa?

Nipp, mis aitab ärikingituste tellimisel säästa aega ja raha

Anti Saluneem, Logotrade Reklaamkingitused ja meened

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700