Autor: Lemmi Kann • 4. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Kuidas arvestada töötasu müügitöö eest
Praeguses majandusolukorras tahaks ettevõtja maksta oma töötajatele pigem tulemustasu ettevõttesse toodud raha eest, kui kindlat kuutasu. Eriti kehtib see müügiesindajate, aga ka muude töötajate puhul, kellest sõltub kliendilepingute sõlmimine. Ei saa eitada, et see on tavaliselt tööandja jaoks kasulik ja töötajat motiveeriv lahendus.
Müügiesindajaga võib sõlmida töölepingu või ka näiteks agendilepingu. Viimane tundub esmapilgul ettevõtja jaoks ohutum võimalus, kuid tegelikkuses on seadusega esitatud agendilepingule mitmeid väga piiravaid tingimusi.
Loe raamatupidaja.ee-st.