5. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

KUIDAS kasulikult säutsuda?

Sotsiaalmeedia ühe säravama tähe Twitteri kasutamine ehk säutsumine on hea võimalus firmal oma kasutajatele-klientidele lähemale minna.

Twitter on keskkond, kus saab 140 tähemärgi ulatuses oma sõnumit edastada. Piltideta, vajadusel linkidega.

Keskkond töötab vabatahtlikkuse alusel. Kasutajad saavad üksteist ehk üksteise säutse jälgida, seega pole tegemist pealetükkiva suhtlusvormiga.

 Piiratud mahuga sõnum

"Twitteri võlu, ja ühtlasi ka nõrkus, peitub selle mahus - 140 tähemärki ei ole just palju, nii et tuleb hoolikalt mõelda, mida sinna postitada," kommenteeris Forum Cinemas ASi turundusjuht Triin Jürgens. "Eks peamine eesmärk ongi levitada meie värskemaid esilinastuste, sündmuste jt filmiteemaga seonduvaid uudiseid," lisas ta põhjuseks, miks Forum Cinemas seda kasutab. "Twitteris on võimalus igaühel endal meid valida. Järelikult ta siis tahab ka meie tegemistest kuulda."

Kiire reaktsioon kriitikale

Sõnumid, mida Twitteris jagada, sõltuvad ettevõttest. Ühelt pool leiab nii reklaamilisi viiteid firmade uudistoodetele, nende kriitikale ja sooduspakkumistele. Teisalt jälle viiakse kliendi või potentsiaalse kliendini ka üldse valdkonnast huvitavat materjali, suheldakse oma kasutajatega ning reageeritakse kiirelt oma firmade või toodete-teenuste suhtes tehtud kriitikale. Meediaettevõtete säutsud aga koosnevad tihti viidetest huvitavamale sisule.

"Neli sotsiaalvõrku, millega liitumise peale tasuks kindlasti mõelda, on LinkedIn, Facebook, Twitter ja YouTube," soovitas kommunikatsioonibüroo Vare & Jaakkola partner Jaan Vare.

NipidFirma edukalt Twitterisse

Mida teha? 

    * 1. Liituda, ettevõtte suurusest olenemata. Kui liigselt venitada, siis võib tekkida selline olukord, kus keegi teine on juba teie eest (ja teie nimel) liitunud.

    * 2. Enne konto loomist panna paika tegevusakava - kes ja kui tihti ning mida postitab.

    * 3. Siduda Twitter teiste sotsiaalmeediakontodega - näiteks ajaveebi ja Facebookiga.

    * 4. Ole pildil ehk jälgi enda kasutajaid ja reageeri.

    * 5. Levi ehk jälgi teisi kasutajaid, nii laieneb sinu kasutajaskond, jälgi ka konkurente.

Mida mitte teha? 

    * 1. Ära postita puhtakujulisi reklaame.

    * 2. Ära unusta lisaks postitamisele lugeda ka seda, mida teised teist või teile kirjutavad.

    * 3. Ära asu massiliselt tuhandeid kasutajaid jälgima eeldusel, et siis kasvab ka teie jälgijate arv samavõrra suureks - sellega võidate spämmija kuulsuse.

Allikas: Äripäev, Forum Cinemas

 Näited Eestist

 Kristjan Otsmann - twitter.com/Kristjanotsmann

    * Ühemehe koolitusfirma esindab väikeettevõtja kasutusvõimalusi Twitteris. Koolitajana reklaamib Otsmann nii enda teenuseid, soodushindu kui ka tulevaid koolitusteemasid. Samas jagab ta huvitavaid linke nii koolitusest kui ka sellest väljaspool.

    * Pakkuda veel 6 Google Wave'i kutset: Jaga oma ajajuhtimisnippe tinyurl.com/yj29gxl ja saad kutse. Kes ees, see mees (või naine)

Forum Cinemas - twitter.com/Kinoklubi

    * ForumCinemase kinoklubi on nime järgi küll kanal klubiliikmele, ent apetiitne igale filmihuvilisele. Saab infot tulevate ja veel kavadesse kandmata filmide kohta, viited filmimaailma klippidele-treileritele.

    * Ilus, aga külm ilm tähendab seda, et õue tasub ainult minna nii pikaks ajaks, kui on vaja kinoni jõudmiseks.

Photopoint - twitter.com/photopoint

    * Multimeediakaupade müüja Photopoint seob Twitteri oma ajaveebiga ehk jagab peamiselt blogipostituste viiteid. Abiks, kui ei taha, saa või oska RSSi kasutada.

    * Carl Zeiss õnnistab Canonit 28 mm F/2.0 lainurkobjektiiviga. bit.ly/tPluq

Petrone Print - twitter.com/petroneprint

    * Epp Petrone veetav ühenaisekirjastus Petrone Print OÜ. Vahendab jälgijaile eelinfot ilmuvate teoste kohta, kutsub ilmumispidudele, kogub viiteid juba ilmunud arvustustele, otsib retrotelefoni pildistajat tulevase raamatu jaoks jne. Twitter on seotud nii kirjastuse kodulehe kui ka Petrone blogiga. Kuna kirjutajate seas on ka palju sotsiaalmeediavõimalusi kasutavaid kirjanikke, leiab viiteid ka nende blogidele.

    * Aa, ja siis veel see, et ajakirja "Naised" nädala raamat (ikka "Minu Eesti") ja omalaadne arvustus on putkas-poes saadaval, netis mitte.

Estravel - twitter.com/estravel_pakub

    * Värskeimad reisipakkumised, reisinõu ning muidu reisimisteemalised säutsud.

    * Soovitus Balile: kui sinna lähed, siis mitte sõbraga, vaid ikka kellegi erilisega. Kõlab klišeena, aga see saar on tõesti jagamist väärt.

Estonian Air - twitter.com/Estonian_Air

    * Eesti lennufirma konto on kakskeelne ehk suunatud nii kohalikule kui ka rahvusvahelisele reisihuvilisele. Saab viiteid Estonian Airi blogidele, lennufirma uudistele ja muidu lennufirma sihtkohtadega seotu kohta. Suhtleb aktiivselt ka teiste kasutajatega ning vastab Twitteris lennufirma suunal tehtud kriitikale.

    * Uudis! Eurobonuse punkte saab ka Continentali lendudel. twurl.nl/drfr7b

Hawaii Express - twitter.com/hawaiiexpress

    * Spordikaupade müüja Hawaii Express vahendab jälgijateni huvitavaid linke, allahindluskampaaniate infot, oma toetatud sportlaste saavutusi jne. Suvel korraldas ettevõte Twitteris viktoriini, kus tunni aja jooksul jagati kiirematele küsimuste vastajaile kinkekaarte. Sekka viiteid praktilist nõu andvatele lugudele.

    * Twiktoriin - võida Hawaii kinkekaarte! bit.ly/18wwgM ALGAB NÜÜD!

Äripäev - twitter.com/aripaev_ee

    * Äripäev läks Twitterisse sel suvel. Praeguseks on meil pea pool tuhat jälgijat. Päevas edastame 5-7 uudist. Samuti on Twitteris kõik Äripäeva tooted alates teemaveebidest kuni käsiraamatuteni.

Vaata lisaks

    * twitterholic.com - TOP100 populaarsematest Twitteri kasutajatest

    * est.best-marketing.com  - Kuidas Twitter enda kasuks tööle panna?

    * www.kommunikatsioon.com

 Mis on mis

    * Twitter sündis 2006. aastal

    * mikroblogimiskeskkond, sissekanne piirdub 140 tähemärgiga

    * sotsiaalmeedia üks kiiresti kerkivatest tähtedest

    * enam kui 55 mln kasutajaga

    * töötab vabatahtlikkuse alusel ehk näen nende kasutajate säutse, keda soovid, sinu omadega on samamoodi

    * sisestada ja jagada saab teksti ning linke, mitte fotosid

    * lehekülje kujundust saab kasutaja muuta, firma puhul näiteks luua firmasümboolikaga tausta

    * võimalik siduda teiste sotsiaalmeediavõrkudega, näiteks Facebookiga ehk korra sisestatud sõnumeid kuvatakse mitmel pool

 

Autor: Rivo Sarapik, Lemmi Kann

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700