26. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kirge ei teeskle

Nimeta neli omadust, mida soovid näha oma Unistuste Töötajas. Millest tulemus räägib, kas Sa värbad oskuseid või suhtumist? Mis on järeldus, kas Sa soovid muutust või säilitada olemasolevat olukorda? 

Värbamine ja valik on valikute tegemise kunst ning praegu, kui on kandidaatide vahel valida, tuleks seda teha läbimõeldumalt kui varem.

Võrdle oma tulemust Gary Hameli arvamusega. Gary Hamel, kelle Wall Streeet Journal on hinnanud kõige mõjukamaks ärimõtlejaks, on toonud välja olulised omadused, mida tuleks värbamisel jälgida, kui on soov saavutada muutuseid töökohal. Muutuseid, mis viiksid edasi.

Need omadused ja nende suhteline panus väärtuse loomisesse on järgnevad:

Kirg  35%Loovus 25%Initsiatiiv 20%Intellekt 15%Usinus  5%Kuulekus  0%

Hamel ei väida, et kuulekust ja reegleid järgivate inimeste väärtus on null. Lihtsalt selle omaduse väärtus ettevõtte konkurentsieelise loomisel on väheldane.

Tihtilugu otsitakse just kuulekat ja usinat. Nii ollakse harjunud ja ehk on see varasemalt isegi edu toonud. Lisaks on see vägagi inimlik, sest kirglike ja loovate töötajatega toimetulek nõuab kannatlikkust. Lihtne on tulla toime kuulekate ja usinatega, aga nemad ei vii organisatsiooni edasi.

Kui töötaja ei saa petta tööandjat kire osas, siis tööandja ei saa petta töötajat hoolivuse osas. Neid kahte asja, kas on või ei ole. Kumbagi neist ei saa teeselda ega varjata. OK, teatud määral saab teeselda, kuid selle tunneb siiski ära.

Siinkohal meenub rida ühes t.A.T.u vanast laulust, mis kõlas umbes nii:„Ma tean, et ma pole Sul esimene, aga loo mulle kujutelm, et ma pole Sulle juhuslik.“ See on rida, mis mulle värbamise kontekstis alati meenub, sest haakub tööandja kaubamärgiga - Millist kujutelma loob Sinu tänane tööandja kaubamärk?

Küsimus on aktuaalne, sest kahjuks on organisatsioonid läinud oma tööandja kaubamärgi osas lohakamaks. Kui organisatsioonid tööjõupuuduse ajal oma tööandja kaubamärki üles ehitasid, siis sisaldas see palju viiteid hoolivusele ja mitte ainult soovist olla poliitiliselt korrektne.

Täna, majanduslikult kitsamates oludes, on mõned neist tormanud teise äärmusesse limiitide, kärbete, töötajate jälgimise süsteemidega ning see on see, mis maksab kätte, kui tööpuudus on taas asendunud tööjõupuudusega.

Võidavad need, kes on hoolivuses olnud järjepidevad. Kirglikud valivad nemad!

Tööandja blogi

Autor: Lemmi Kann, Kristi Mikiver

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700