28. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Üritusturundusfirmade TOP: keerulised ajad, kuid tunneli lõpus paistab valgus

Kahekümne suurema üritusturundusfirma käive kahanes aastaga 15% võrra. Koondkasumist sai kahjum. Ehkki jooksva aasta tulemused tulevad veel langevas noodis, näitavad märgid, et lähikuudel läheb paremaks.

Käibe järgi üritusturundusfirmade turuliider Event Masters teenis mullu omale veidi käibelisa, kuid kaotas enamiku kasumist. Ettevõtte juht ja omanikeringi kuuluv Kaie Mamontov kommenteeris, et ausalt öeldes tulemused ootustele ei vastanud. "Tõmbasime pidurit liiga hilja ja kulud olid liiga suured," selgitas ta.

Jooksvalt aastalt ennustab ta kuni 40% käibe- ning 50% kasumilangust. Töö maht on tänavu vähenenud, aga tema sõnul paistab, et alates suvest on maht tõusuteel. "Arvestame sellega, et pigem läheb paremaks kui halvemaks. Teeme kõvasti tööd ja hoolitseme nii klientide kui ka enda kasuminumbrite suurenemise eest," lisas Mamontov.

Marketing Communication Alliance OÜ selle aasta eelarve pandi kokku vähem konstruktiivsemalt. "Eelarve oli kümmekond protsenti väiksem kui eelmisel aastal, aga üldiselt oleme rahul," rääkis firma tegevjuht Rika Soopa.

Kehva aja kiuste on siiski ka kasvajaid. Näiteks peamiselt Põhjamaade turule orienteeritud Baltic Event Service teenis käibele enam kui poole lisaks. Tõsi, ambitsioon oli tegelikult veelgi suurem - firma lootis aastaga käibe enam kui kaks ning kasumi 2,5 korda suuremaks kasvatada.

Kasumile teenis mullu enim lisa aga Kuusk OÜ, 40% võrra - 12,7 mln krooni juures ligi 470 000 krooni. Jooksvalt aastalt Aivar Kuusele kuuluv firma mullusega võrreldes tagasihoidlikumat tulemust ei luba.

Millega praegusel turul sektoris kasumlikult tegutseda ja kasumit teenida? "Mõttekas on pakkuda lihtsaid ja geniaalseid lahendusi, millele otsa vaadates kohe rahanumber ei kangastu," leidis Mamontov.

TOP

Koht, firma nimi

1. Marketing Communication Alliance OÜ

2. Kuusk OÜ

3. Üritusturundus OÜ

4. Baltic Event Service OÜ

5. East Express OÜ

6. Momentum - Elamusstuudio Moes OÜ

7. Event Masters OÜ

8. Fiesta Service OÜ

9. Broadline OÜ

10. ProMaMa OÜ

11. WOW Events OÜ

12. Kadrimardi OÜ

13. Teamart Promotions OÜ

14. Orangetime Event OÜ

15. Pulp OÜ

16. Valge Maja OÜ

Andmed polnud kättesaadavad

Agentuur Moskiito OÜ

Brümmel Kanepi Pirita AS

Restling Event OÜ (pankrott rauges)

Autor: Rivo Sarapik, Signe Sillasoo

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700