Autor: Lemmi Kann • 2. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtlikud tunnetavad järjest enam finantsteadmiste olulisust

Masu on halastamatult teadvustanud praktiliste finants- ja strateegiaalaste teadmiste ja oskuste elulisust - finantsteadmised on muutunud hädavajalikuks ka neile, kes pole finantstöötajad.

Kinnistub teadmine, et müük lõpeb raha laekumisega ja valimislubaduste täitmiseks on vaja raha. Kuigi tööpuudus suureneb ja paljudel jätkub finantsprobleeme kauemakski, on tulevikule mõtlevad kliendid koos euribori languse ja börsitõusuga asunud aktiivselt täiendama oma finantsalaseid teadmisi.

Finantsteadmiste olulisuse teadvustamine on toonud kaasa tõusu finantskoolituste turul. Seda kinnitab ka kauaaegne finantskoolitaja Sander Karu, kelle finantskoolituste müügitulu kasvas 2009.a. teisel poolaastal võrreldes 2008.a. sama perioodiga üle 55%.

Kliendigruppide lõikes kasvas finantskoolituse vajadus nii finantstöötajate kui ka mittefinantstöötajate hulgas. Lisaks klientide teadlikkuse kasvule on finantskoolituste turule positiivselt mõjunud riigi poolt rakendatud meetmed majanduse elavdamiseks ja tööpuuduse vähendamiseks.

AS Võru Vesi finantsjuhi kt Karin Nageli arvates on tänapäeva ettevõtte juhtimises järjest olulisem tuleviku planeerimine ja eesmärkide seadmine. See eeldab tulevikku suunatud finantsarvestust, kuid raamatupidamine ei anna tuleviku planeerimiseks olulist infot.

Paljud väiksemate ettevõtete juhid on hakanud mõistma kulude juhtimise ja eelarvestamise ning rahakäibe eelarvestamise vajalikkust, mis aitab ettevõtte olemasolevaid ressursse optimaalselt kasutada.

Maaülikooli majandus- ja sotsiaalinstituudi lektor Mare Rebane rõhutab juhtkonna koolitamise vajadust eelarvestamise ja kaasaegsete kuluarvestussüsteemide arendamisel, mis aitaks teha õigeid otsuseid praeguses majandusolukorras ning oleks investeering tulevikku.

Mida on kasulik veelkord teadvustada praeguses majandusolukorras:

• Kasum ja tulud on küll olulised, kuid veel olulisem on, kuidas suudame tekkepõhise kasumi ja tulud muuta rahaks.

• Klient ei ole rumal. Ta ei maksa lõputult kinni Sinu organisatsiooni ebaefektiivsust

• Igale majanduslangusele järgneb tõus – ole selleks valmis

• Käitumuslikult parim aeg ümberkorraldusteks on siis, kui negatiivsete uudiste voog on kõige suurem ja pole veel märke majanduslanguse lõpust.

• Kasulikum ja odavam on õppida teiste kogemustest, mitte ise kõiki „ämbreid kolistada“

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700