31. märts 2010
Jaga lugu:

Kuidas koostada protokolli

Protokoll on dokument, mis koostatakse nõupidamise või koosoleku käigus ning kuhu pannakse kirja, kes osales ja kes mida ütles. Prokollis fikseeritakse ka vastuvõetud otsused. Kuidas seda täpselt tegema peab?

Protokollimiseks võib kasutada erinevaid viise.

Valida saab järgmiste variantide vahel:

    * audiovisuaalne salvestus

    * salvestus helilindile

    * stenografeerimine

    * märkmete tegemine.

Koosoleku algul tuleb ära otsustada, kas koostatakse

    * sõnasõnaline protokoll

    * konspektiivne protokoll või

    * lühiprotokoll.

Kõige levinum on lühiprotokoll, kus päevakorra kajastamisele järgneb vastuvõetud otsus ning küsimuste arutamise käiku ei kajastata.

Protokolli elementide vormistamine

Protokolli vormingusse kuuluvad järgmised elemendid:

1) dokumendiliigi nimetus PROTOKOLL koos nõupidava organi nimetusega

2) koostamise koht

3) kuupäev

4) number

5) koosoleku alguse ja lõpu kellaajad

6) tekst

7) allkirjad

Protokolli lisa

Protokolli lisadele viidatakse tekstis vastava otsusepunkti järel. Kui protokollile lisatakse stenogramm, peab sõnavõtja selle allkirjastama.

NB! Kõik protokollile lisatavad dokumendid peavad olema allkirjastatud.

Protokoll vormistatakse (trükitakse ja allkirjastatakse) üldjuhul 3 päeva jooksul ühes eksemplaris. Protokolli ärakirja või väljavõtte vormistab ja edastab täitjatele protokollija.

Protokolli nõuetest põhjalikumalt Äripäeva „Juhiabi käsiraamatus“.

Autor: Lemmi Kann, Tiiu-Reet Kõrven

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee