Agur Vahuri sõnul annavad internetiotsingu tulemused võimaluse otsida inimese kohta käivat informatsiooni kõigist avalikest allikatest. Professionaalsele karjäärile orienteeritud inimesed loovad seetõttu enda brändi, laadides mitmekülgset informatsiooni erinevatesse suhtluskeskkondadesse üles ning kontrollivad aeg-ajalt, milliseid tulemusi enda nime guugeldamine välja toob ning vajadusel loovad oma nime taha professionaalse imago täiendamiseks uut sisu.
Üheks võimaluseks luua endast postitiivset kujundit on luua endast videoesitlus, mille eesmärgiks on tekitada emotsionaalset meeldivust, mis täiendaks professionaalsete oskuste kirjeldust. Tööandja näeb tööotsija kehakeelt ja miimikat ning loob endale juba terviklikuma pildi konkreetsest inimesest ilma, et peaks otsima mõlemale poolele sobivat aega kohtumiseks. Vahuri sõnul on loomulikult oht, et tööandjale ei meeldi mingi konkreetne aspekt inimese välises imagos: prillid, soeng, ehted, lips ning ta seetõttu välistab teatud kandidaadid, kes faktiliste kompetentside alusel oleksid parimad kandidaadid konkreetse töö jaoks. Aga sama fenomen ohustab tööotsijat ka intervjuul tööandjaga kohtudes. Aga siis kulub selleks rohkem aega.
Autor: Urve Vilk, Kristo Kiviorg