19 juuli 2010

Sekretär kui visiitkaart: positiivse esmamulje loomine

Sekretäri suhtlemisstiili järgi tehakse esimesed järeldused organisatsioonis valitseva tööõhkkonna ja ettevõttekultuuri kohta.

Inimesega, kes tekitab positiivse välja, on hea asju ajada. Mõnus on töötada koos tasakaaluka isikuga, kes on elujaatav ja enesekindel, ei mõista kohut ega virise, vaid innustab ja arvestab teistega.

 Sekretäri suhtlemisstiili järgi tehakse esimesed järeldused organisatsioonis valitseva tööõhkkonna ja ettevõttekultuuri kohta. Esmamulje määrab edasise suhtlemise tooni ja taktika.

Mida keegi esimesel kohtumisel teise inimesega märkab, sõltub hindaja elukogemusest, vajadustest, seisundist ja olukorrast, milles kohtutakse. Valikuline taju paneb nägema seda, mida oodatakse või kardetakse. Kuna esmamulje tekib automaatselt, siis ei osata selle mõju arvestada. On uuritud, et ligikaudu 2/3 esmamuljest jääb muutumatuks ka pärast mitmekuist pidevat suhtlemist.

Parim, mida esmamulje kujundamiseks ette võtta, on seda teadlikult kujundada. Kohtumiseks külalise, kolleegi või kliendiga saab häälestuda nii, et teabevahetus on optimaalne ning segavat müra võimalikult vähe.

Mõned näpunäited:

    * Koostage organisatsiooni klienditeeninduse standard, milles on kirjas külaliste, klientide ja kolleegide kohtlemise reeglid ja hea tava.

    * Häälestage end klienti, külalist või kolleegi kuulama ning olge siiras ja avatud, kuid jääge ametisuhtlemises määratud rolli piiridesse.

    * Unustage esmamuljet mõjutavad eelarvamused.

Positiivse esmamulje loomise kunstist pikemalt Äripäeva „Juhiabi käsiraamatus“, mille saab tellida SIIN.

Autor: Urve Vilk, Taimi Elenurm

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700