16. november 2010
Jaga lugu:

Kolm reklaami, mis tõid rohkelt uusi kliente

Linnapildis ennast reklaamivaid ettevõtteid on palju, enim teevad reklaami tuntud reklaamigigandid, kes end ka mujal palju reklaamivad.

Küsimusele, missugused valdkonnad praegu enim välireklaami kasutavad, vastates nimetas JCDecaux Eesti OÜ turunduskoordinaator Katri Horma kolme peamist: jaekaubandus, telekommunikatsioon ja esmatarbekaubad. Ta lisas, et linnapildis end esitlevate firmade nimistu on väga kirju.

Nimekirja ladvikus paiknevad tuntuimad reklaamigigandid, seljatades konkurente kordades suuremate mahtudega. “Põhilised välireklaami kasutajad on ikka need, kes üldiseltki end palju reklaamivad,” kinnitas Horma.

Välireklaami kasutavad ettevõtted, mis soovivad nimetatud väljundi kaudu pakutavat toodet või teenust tutvustada, olles esindatud hoolega läbimõeldud asukohas.

Tekkinud kontaktide arv loetakse üle

Tehnilise poole pideva täiustumise kõrval nimetas Horma olulisima arengusuunana püüdlusi välireklaamide efektiivsust tulevikus mõjusamalt tõestada.

“Baltikumis on käivitatud uuring, mille eesmärk on näidata välireklaamiga saadavate kontaktide hulka. Kuna välireklaamil endal puudub editoriaalne keskkond, siis on tegu keeruka uuringuga, mis arvestab nii erinevaid liikumismustreid, valgustust, reklaamikandjate asetust kui ka arvu,” selgitas Horma. Tagamaks, et ettevõtted ka tulevikus välireklaami eest maksta tahavad, peavad toimuma muutused.

Kolm välireklaami, mis tõid rohkelt uusi kliente

Kiire internet

Elioni selle aasta aprillis korraldatud kampaania, kus kliente hüperkiire internetiga meelitati, osutus üliedukaks, kuna reklaamitahvlitega tabati märki topelt – asukoha ja kujundusega.

Kampaanias kasutati ka teisi meediakanaleid, kuid välireklaami olulisust ei tohi alahinnata. 

Emori reklaamide mäletamise uuring näitab ilmekalt, kuivõrd meeldejääv on hinnakommunikatsioon. Kõnealuse kampaania reklaamplakati keskel ilutses number 200 ehk igakuine summa, mille eest saab hüperkiirust aasta lõpuni tarvitada.

Plakatitel oli vähe teksti – selge, lihtne ja ülevaatlik kujundus on tabava plakati võtmesõnad.

Plakatid paiknesid peamiselt korrusmajade vahetus naabruses ehk võimalike kasutuskohtade ideaalseimas läheduses.

Gefilus

Valio Eesti tõi eelmisel aastal turule uue joogijogurti Valio Gefilus, tutvustades joogipoolist lansseerimiskampaania raames.

Positiivsed resultaadid tagas konkreetne ja arusaadav plakatikujundus ning A-Selver ASi peasissekäigu läheduses eksponeerimine. 

Sama kaupluseketi erinevate poodide (kus oli välireklaam üleval ja kus polnud) käibemuutuste kohta tehti analüüs. Välimeedia kindlustas 18% suurema läbimüügi. 

Säärane meetod on rakendatav ja töötab mõjusalt peamiselt impulsiivselt ostetavate toodete puhul.

 Äriharidus

EBS Education OÜ asetas kevadel tänavatele plakatid, mille keskmes oli hamburgeri kujund tekstiga “Unistad topeltjuustust või oma burgeriketist?“

Estonian Business Schooli eesmärk oli tekitada poleemikat, diskussioone ja testida sihtgruppi ehk õpilasi ja üliõpilasi, sest süvenemata näib tõesti olevat tegemist lihtsa söögireklaamiga. 

Hilisem kvaliteediküsitlus kinnitas, et 79% mõistis tausta ja seostas reklaami EBSiga. 13% vastajatest paraku uskuski, et reklaamiga presenteeriti maitsvat burgerit.

Allikas: Katri Horma, JCDecaux Eesti turunduskoordinaator

 

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Jaga lugu:
Seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee