16. november 2010
Jaga lugu:

Reklaam linnadžunglis

Reklaam linnapildis on kindlasti üks silmatorkavamaid reklaamivorme – suletud silmadega on keeruline tänavatel seigelda. End linnapildis esitlevate firmade nimistu on seetõttu üsna kirju.

OÜ Via Reklaam juhataja Guido Metsla nentis, et kliendid on praegu pretensioonikad ja nõudlikud. Via Reklaam haldab ASi Tallinna Sadam reisisadama terminalides ja territooriumil paiknevaid reklaamipindu.

Kliendid soovivad reklaamimiseks üha enam väga erilisi ja omanäolisi kohti. Reklaamijate nõudmised Metsla hinnangul üha kasvavad, vähemalt reisisadama piirkonnas. Horma peab aga praegusi kliente küllaltki lojaalseks.

Kaetud on üle poole reklaamipindadest

Metsla ütles, et raskel ajal kukkusid reklaamipindade rendihinnad 15–20% allapoole, aga sellegipoolest tellijate arv vähenes. “Nüüdseks on olukord stabiliseerunud ja julgelt üle poole potentsiaalsetest pindadest on hõivatud.”

Kuigi jooksvad kulud, nagu näiteks elektri hind, järjest kasvavad, ei näe Via Reklaami juhataja lähemal ajal võimalust teenuse hindu kergitada.

Ka JCDecaux ei plaani baashindu lähiajal tõsta. “Reaalsed hinnad kujunevad välimeedias tavaliselt täitumuse põhjal, mis tähendab, et paindlikkus tuleneb eelkõige võrgu võimalustest,” lausus Horma.

Reklaam bussidel tõi positiivse tagasiside

Uus Maa OÜ turundusjuht Hanni Niidas kinnitas, et nende ettevõte kasutab välireklaami võimalust aktiivselt periooditi, tavaliselt kevad- ja sügiskampaaniate raames. 2010. aasta sügisese turunduskampaania “Vali Uus Maa” esitlejateks on 25 Tallinna Autobussikoondise liinibussi.

Transpordivahenditel reklaamimine on ettevõttele esmakordne kogemus, kuid juba on tagasisidena kuulda positiivseid noote, sõnas Niidas. Selline lihtne ja ülevaatlik väljund lihtsalt jääb silma.

Teisalt kasutab Uus Maa objektide müügiks plakateid, näiteks sõnumiga “müüa maja”, mis on samuti mõjus. Niidas on veendunud, et reklaamplakatid on kinnisvaraäris asendamatud, kuid olulisel kohal on ka koduleht ja koostöö kinnisvaraportaalidega.

Koos kampaaniatega hõlmab välireklaam Kinnisvarabüroo Uus Maa reklaamimahust üle poole. “Mõtteid tulevikuks on meil mitu. Reklaam bussidel pole kindlasti koht, kuhu pidama jääda. Uutest ideedest on aga täpsemalt veel vara rääkida,” nentis ta.

Parim toime koos mõne   massimeediareklaamiga

ASi EMT juhatuse liige ja turundusdirektor Piret Mürk-Dubout märkis, et välireklaami võimalusi kasutatakse nende ettevõttes ohtralt ja regulaarselt.

“Välimeedia on tavaliselt efektiivne koostoimes mõne muu massimeediakanaliga, kus on ruumi sõnumi detailsemaks edasiandmiseks,” nentis Mürk-Dubout.

Välimeedia on info edastamise mõttes teatavasti üsna piiratud, rõhutades pigem kampaania põhisõnumit ja keskendudes kujundusele,” lisas ta.

“Usun, et EMT on kasutanud pea kõiki välimeedia võimalusi ning tihti olnud mõne uudse formaadi või lahenduse testija ja esmakasutaja,” lisas ta. Garanteerimaks välikampaania edukust, soovitas Mürk-Dubout jälgida sihtrühma.­

Kuna erinevate vanuserühmade ja elualade esindajatele on omane erinev ellusuhtumine ja käitumis­mudel, peab ka reklaami sõnum olema suunatud neile ja loodud nende huvidest lähtuvalt.

Kindlaks peaksid olema määratud ka reklaamitahvlite asukohad – lastele koolide läheduses ja äriklientidele ärilinnakutes.

TASUB TEADA

Mis tagab välimeediakampaania  tulemuslikkuse:

illustratsioonide-kujundite atraktiivsus

keeleline lihtsus

tarbija kasu otsene väljapaistvus

õige reklaamivahendite asukoht ja proportsioonid – ka autoroolist märgatav ja mõistetav

lihtsate numbriliste ühikute esitlemine – telefoninumbrid, rahasummad

kampaania ajastamine

usaldustunde loomine

sihtgrupi määratlemine

 

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Jaga lugu:
Seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee