1. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Personalijuhid: värbamisportaalide kasutamine on efektiivne, ent ajakulukas

Personalijuhid hindavad võimalust kasutada CV Keskuse või teiste värbamisportaalide abi, ent samas on see üsna ajakulukas.

Jukat Eesti OÜ personalijuht Sirje Lehtmaa: “Kuulutamine CV Keskuses on kõige efektiivsem, kuid kõige ajakulukam. Iga CV eraldi läbi lugeda ja otsustada, kas just see inimene sobib töötama lastekaupluses, on aeganõudev ja sageli seotud riskiga. Asjalik, kompetentsena tundunud kandidaat ei pruugi sobida kollektiivi ja ka mitte sellele tööle. Kandideerijad arvavad, et klienditeenindaja olla on imelihtne, aga see ei ole nii. Tihti on kandideerijad ainult põhiharidusega, mis ei anna alust arvata, et ta tuleb kassaaparaadiga töötades toime. Samas ei ole ka kerge päev läbi seista jalgadel ja suhelda klientidega. Kindlasti peaksid töölesoovijad enne mõtlema, kuhu ja millisele ametile kandideerivad.

Testimine ja situatsiooniülesannete lahendamine on aeganõudev ning tavaliselt ei ole personalijuhil selleks aega. Õige töötaja leidmiseks on tihti asendamatud proovipäevad, mil kogenud juhataja oskab ära tunda hea klienditeenindaja.

Ma pooldan pigem juba olemasolevate klienditeenindajate hoidmist ja arendamist, pakkudes neile koolitusi ja õppepäevi. Kui on näha, et teenindaja ei soovi areneda, siis on ettevõttele kasulikum otsida sobivam töötaja.”

Merike Mitt Elamuskoolitus OÜst: “Kuna me ise selle alaga tegeleme, siis otsime ise – kasutame CV-Keskuses ja töötukassa lehel kuulutamist, pärast proovitöid kutsume valitud inimesed intervjuule, kasutame teste ning proovitöid. Inimene on tähtis ning õige valik oluline, seepärast on mitmete meetodite kombineerimine tulemuslikum. Hea eeskuju ka laiemalt, kuidas sobiv kandidaat pikema katsetamise käigus leitakse, on telesaade “Tööotsija”.”

Erilisi probleeme Merike Mitt assistendi leidmisega hetkel ei näe: “Mittesobivate kandidaatide CVd oleme kõrvale pannud juba I voorus ja loodame järgmistes voorudes selgitada välja meie meeskonda enim sobiva töötaja.”

AS Eesti Posti personalijuhil on käsil värbamine finantsanalüütiku ja jaevõrgujuhi kohale, milleks kasutatakse värbamisportaali ning oma töötajate soovitusi.

Ka Riho Pihelpuu ADM Interactive’ist kasutab parimate töötajate leidmiseks otsekontakte.

Loe pikemalt Äripäeva infolehest "Tööjõuturg".

 

Autor: Urve Vilk, Liis Peet

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700