13. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Masu pole kingitegemise kommet murdnud

Majanduse paranemise märgid on elavdanud ka reklaamkingituste tegijate hulka, olgugi et endiselt läheb rohkem kaubaks soodsa hinnaga praktilisi esemeid ja vähem luksuskaupu.

Sokos Hotel Viru kommunikatsioonijuhi Peep Ehasalu sõnul pole majanduslikult keeruline aeg ettevõtte kingituste tegemise kommet maha murdnud.

Partnereid ja kliente hoitakse ikka meeles ja mitte ainult jõulude ajal, vaid aasta ringi. “Masuaeg on mõjutanud kõigi tegevust, aga seda, et me nüüd kingitused tegemata jätaksime, küll ei ole ette tulnud,” sõnas ta.

Kingituste valikul lähtutakse Ehasalu sõnul hotelli üldisest kontseptsioonist, milleks on keskkonnasõbralikkus – kuulutakse ju Rohelise Võtmega tunnustatud majutusasutuste hulka, mis kannavad endas säästva turismi ideed.

“Meie jaoks on väga oluline, et kingitused oleksid keskkonnasäästlikud. Me ei hakkaks kinkima mingit jama, mis võib olla küll suur ja ilus, aga kohutavalt keskkonda reostav,” selgitas ta.

Kingiks firma oma toode

Kuna väga paljud hotelli partnerid on välismaised ettevõtted, siis on ettevõte eelistanud kinkida Eesti temaatikaga esemeid, täpsustas Sokos Hotel Viru turundusjuht Aire Malvik.

“Kingid oleme valinud puhtalt praktilistel kaalutlustel. Me ei ole lihtsalt niisama mingeid vidinaid partneritele kinkinud, pigem selliseid sooje, koduseid ja praktilisi asju,” mainis Malvik. Näiteks tõi ta villased käpikud ja sokid.

Reklaamkingituste turul valitsevat hinnapoliitikat ei osanud Aire Malvik kommenteerida, sest kingituste valik on igal aastal olnud erinev, mistõttu pole hindadel teraselt silma peal hoitud.

Kolleegide ja partnerite meelespidamist praegusel rahaliselt kasinal ajal, mis küll paranemismärke näitab, peab oluliseks ka Hansaplanti juhatuse esimees Indrek Naudi. Kingitusi on tema sõnul tehtud klientidele, kolleegidele ja partneritele igal aastal.

Kingituste valimisel juhindub ka Hansaplant praktilisusest, samuti seotusest firma väärtustega.

“Kui personalile kingitusi teeme, siis eelkõige selliseid, millel on väärtus emotsiooni ja elamuse pakkumise seisukohast. Näiteks pilet teatrisse või tervisekeskusse. Oma erialale kohaselt kingime aeg-ajalt ka lilli, jõulupuid ja muud sellist. Elamus jääb kauaks meelde ning nii tekib pikaajaline positiivne side kinkija ja kingituse saaja vahel,” oli Naudi veendunud.

Au sees on praktiline kink

Seda, et majanduslikult raskel ajal kingile hoopis preemiaid eelistatakse, Naudi ei arvanud.

“Kingitud hobuse suhu ei vaadata. Väärtustatakse pigem kingi saamise põhjust ja siirast emotsiooni. Rahalisi preemiaid pole meie ettevõte kingina kasutanud,” täpsustas ta.

Omatoodang läheb kingiks ka Talleggis, sõnas ettevõtte turundusjuht Krista Kalbin. “Me ei ole tegelikult kunagi eriti suured kinkide tegijad olnud. Kui midagi kingime, siis üldjuhul oma tooteid, mis jõululauale ideaalselt sobivad,” sõnas ta.

Argiste firmameenete, nagu pastakad, kruusid ja T-särgid, kinkimise vajadust pole ettevõte otstarbekaks pidanud.

“Küll aga on meil partneritele firmasümboolikaga tarvilikke vahendeid, mida nad saavad iga päev kasutada,” märkis Kalbin. Näiteks on kingitud lõikelaudu, põllesid, väikseid kodumasinaid ja muud sellist.

 

 

 

Autor: Signe Sillasoo, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700