2005. aastast asus Terje tööle AS-i EMT personalijuhina, kus tegutseb siiani. Kunagise superorganiseerijana mõtleb Terje nüüd pigem sellele, kuidas ettevõtte tööd tõhustada ja süsteeme korrastada. Rollidest on esiplaanil strateegiline planeerimine, otsustamine ja kehtestamine. Selle kõige kõrval on ta tegev
ka personalijuhtimises koos seitsme kolleegiga. Õppimist vajab veel delegeerija
roll, sest Terje kipub ise töö ära tegema, kui teine osapool ettenäitamisest
aru ei saa. Täpsust, kiirust ja korda hindavana polegi nii lihtne oodata, kuni teine oodatud tasemele areneb.
PSÜHHOLOOGI ROLL
Üheks Terje lemmiktegevuseks võib kahtlemata pidada psühholoogi rollis olemist.
End pidevalt psühholoogias täiendanud naine on hinnatud vestluspartner nii tööl kui ka eraelus. EMT-s on koguni nalja visatud, et kus on Terjel see kapp, kuhu kõigi
mured ära mahuvad. Just sellisena teda paljud töötajad ja lähedased tajuvad – inimesena, kes on valmis ära kuulama, kelle juures saab end tühjaks rääkida. Inimeste mõistmine, lepitamine ja vastastikune austus on see, mille poolest Terje praegune tööandja võiks olla tema nägu.
IGAPÄEVASED VÄLJAKUTSED
Terje hindab arengu mõttes kõrgelt just viimast poolaastat, Telia-Sonera struktuurimuutuses kaasa tegemist. See on väljakutse, kus tuleb aidata osapooli näha suurt pilti, nõustada juhte, kuidas töötada maatriksjuhtimises. Ehkki ühinemiskogemus ei pruugi olla lõpuni positiivne, on alati võimalik midagi kasulikku mujalt üle võtta. Tegemist on kahtlemata suure muutusega, sest siiani oli EMT harjunud kõike ise otsustama, kuid nüüd tuleb paljudes küsimustes läbi rääkida ka emaettevõttega ja nii mõnigi grupi ettevõte saab juhid topelt.
“Ka mina allun korraga kahele juhile ning olen vahel naljaga pooleks küsinud,
et kui samal ajal mõlemad helistavad, siis kumma kõne peaksin enne vastu võtma, kas Rootsi või Eesti juhi oma,” arutleb Terje oma karge põhjamaise huumoriga, mis on segatud optimistliku maailmavaatega.
EMT inimesed on harjunud stabiilsusega ja nii suuri muudatusi pole varem ettevõttes olnud. Terje möönab, et see kõik võib olla inimestele hirmutav ning seda olulisem on tema kui nõustaja ja juhendaja roll. Päeva lõpuks ei määra mitte see, milline on ettevõtte struktuur, vaid kuidas inimesed omavahel koostööd teevad ja kuidas info liigub. “Teiste telekommunikatsiooni ettevõtetega ühes grupis olemine tähendab veel üht suurt muutust. Nimelt kui töötaja läheb meie juurest grupi teise ettevõttesse, pole see meile kaotus, vaid võit. Sageli käsitletakse seda kui lojaalsuse puudumist ja peetakse sobimatuks näiteks Elionist lahkunud töötaja tagasi meie juurde võtta. Minu sõnum ja arusaam on see, et võtame tagasi küll. Nii saame tarkust ja kogemusi juurde ning areneme edasi. Personalijuhi ülesanne on eeskätt suurendada terviku nägemise võimet. Kõrvaltvaatajana märkan paljusid asju ja saan öelda, et mul on üle 500 alluva, tunnen osadust kõigi EMT töötajatega,” selgitab Terje ja leiab, et EMT konkurentsieelis on see, et ettevõte pole suur, aga mitte ka enam liiga väike.
Loe täispikka intervjuud ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Urve Vilk, Tiina Saar