14. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sekretär kujundab ettevõtte maine

Sekretär on ettevõtte visiitkaart ning seepärast on oluline teada, kuidas see organisatsiooni mainekujundaja käituma peaks, on etiketinõustaja Inge Ojakäär veendunud.

„Esmase kontakti firmaga saame tavaliselt sekretäri vahendusel,” teab Ojakäär nimetada peamist põhjust, mis sekretäri olulisse rolli seab. Tihti ei saa sekretär siiski oma vastutusekoormaga hakkama ning nii heidab oma sobimatu käitumisega varju ka kogu ettevõttele.

Etiketinõustaja Ojakäär teab rääkida loo, kuidas ta kord ühe firma kontorisse sisenedes sai ebameeldiva üllatuse osaliseks. Kuigi telefoni teel suheldes oli vestlus meeldiv olnud, osutus hilisem kokkupuude pettumuseks.

„Sekretäril oli parajasti käsil mitu tegevust – vestles telefoniga mitte tööalasel teemal, lisaks kirjutas midagi ja muidugi seisin mina kui külaline uksel, keda oleks tulnud vastu võtta,” on Ojakäär pettunud. „Minu tervitust ta ei kuulnud, ta isegi ei tõstnud paberitelt silmi, et mind märgata,” jätkab ta.

Nii purunes hetkega ettekujutus sekretäri esinduslikust käitumisest. „Pidin kiirelt leidma strateegia, kuidas ise juhtimine enda kätte võtta, sest kohtumine firma koolitusjuhiga oli määratud kindlaks kellaajaks,” räägib Ojakäär.

Sekretäritöö õigetest käitumismustritest peab Inge Ojakäär ettekande 20. aprillil Äripäeva konverentsil „Sekretäride päev”. Tule kuulama! Täpsem info SIIT.

Autor: Urve Vilk, Liisa Mägi

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700