Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 20. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Stressiolukorras jälgi oma hingamist

Stressiolukorras tasuks teadlikult aeglustada oma hingamist, kuna see rahustab, rääkis täna sekretäride päeval terapeut ja reiki meister Kreet Rosin.

Teadliku hingamise puhul toimub sisse- ja väljahingamine kindlas rütmis. "Kui märkame, et hingamine on liiga kiire, võiks teadlikult aeglasemalt hingata," soovitas Rosin. "Pannes käe kõhule, peaksime me tundma, kuidas õhk liigub alakõhuni ja sellesse, mitte ainult kopsudesse," jagas ta kuulajatele kõige lihtsamaid hingamist parandavaid soovitusi. 

Hingamisele keskendumine rahustab. Õige hingamine parandab tervist ja annab elujõudu ning on suurepärane vahend stressi vähendamiseks. Samuti on see lõdvestumise ja keskendumise ning vananemisprotsessi aeglustamise eeltingimuseks. Õigesti hingates loome me parema energiaga sobivama keskkonna nii iseenda, kollektiivi kui isegi ülemuse jaoks. 

Juba vanad eestlased ütlesid, et närvi minnes tasub lugeda numbreid, rääkis Rosin. Näiteks võib ära loendada kõik sisse- ja väljahingamised, ka see rahustab, kuna keskendumisobjektiks on miski muu kui ümbritsev keskkond.

Kui kehas tekib pingeolukord, tasub keskenduda kohale, milles pinge on. Võtta kinni esimesest mõttest, mis tekib, mõelda, millist värvi pinge on ja milline värv aitaks seda pinget lahustada. Ning hakata seejärel mõttes seda värvi sisse hingama, jagas Roos lihtsaid igapäevaselt kasutatavaid nippe, mis aitavad pingetest vabaneda.  

 

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700