Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 26. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maailmalõpp koolitusturul jäi ära

Kardetud maailmalõpp jäi koolitusturul ära, sest ettevõtjad kasutasid majanduse madalseisu uue tõusu ettevalmistamiseks ning koolitajad muutsid paindlikult oma pakkumisi, sealhulgas hindasid, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

EBS-i juhtimiskoolituskeskuse kliendisuhete arendusjuhi Riina Eelmaa sõnul pole koolituse ostu juures raha sugugi kõige olulisem komponent. “Ka masu tingimustes oli kõige tähtsam ikkagi vajadus. Kui vajadus on olemas, leitakse ka vajalik raha. Varem polnud organisatsioonidel aega koolitusele mõelda, kuid masu andis selleks hea võimaluse,” lausus Eelmaa.

Nutikad organisatsioonid kasutasid tema sõnul majanduslangusest tingitud

vaiksemat perioodi ning valmistusid uueks tõusuks. Nad investeerisid tulevikku

ning koolitasid oma töötajaid. Küll väiksemas mahus ja täpselt jälgides, millist kasu koolitus annab, lisas Eelmaa.

Personali Arenduskeskuse juhataja Giro Povilaitis kinnitas sama. “Vähenesid

küll mahud, aga klientide arv on pigem suurenenud. Märke koolitusturu elavnemisest on viimase poole aastaga järjest rohkem märgata ja näha on, et uus aasta koos euroga on seda veelgi elavdanud,” lausus Povilaitis.

Koolitusturu elavnemismärke on viimase poole aastaga järjest rohkem märgata

ja näha on, et uus aasta koos euroga on elavdanud seda veelgi.

Samas oli koolitusturg osale koolitajatele üsna raske, kinnitas hiljuti konverentsikorraldaja Confent loonud Endrik Randoja. “Majanduslanguses

vähendasid organisatsioonid otsustavalt koolituseelarveid.

Sarnaselt Soome 90-ndate lama’ga said esimese löögi avatud seminarid ja konverentsid,” lausus Randoja, kelle sõnul tuli seetõttu tegutseda väga tõhusalt.

“Meie jaoks oli võimalus efektiivselt tegutseda see, et ettevõtte partnerid keskendusid neile projektidele, kus oli olemas oskusteave ja kliendisuhe. Suuremas koosluses tegutsemine ei andnud enam eeliseid ja ettevõte jagunes väiksemateks osadeks,” selgitas Randoja, kes tundis rõõmu selle üle, et need väiksemad osad on kõik turul kanda kinnitanud ja kasvavad hoogsalt.

 Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700