EBS-i juhtimiskoolituskeskuse kliendisuhete arendusjuhi Riina Eelmaa sõnul pole koolituse ostu juures raha sugugi kõige olulisem komponent. “Ka masu tingimustes oli kõige tähtsam ikkagi vajadus. Kui vajadus on olemas, leitakse ka vajalik raha. Varem polnud organisatsioonidel aega koolitusele mõelda, kuid masu andis selleks hea võimaluse,” lausus Eelmaa.
Nutikad organisatsioonid kasutasid tema sõnul majanduslangusest tingitud
vaiksemat perioodi ning valmistusid uueks tõusuks. Nad investeerisid tulevikku
ning koolitasid oma töötajaid. Küll väiksemas mahus ja täpselt jälgides, millist kasu koolitus annab, lisas Eelmaa.
Personali Arenduskeskuse juhataja Giro Povilaitis kinnitas sama. “Vähenesid
küll mahud, aga klientide arv on pigem suurenenud. Märke koolitusturu elavnemisest on viimase poole aastaga järjest rohkem märgata ja näha on, et uus aasta koos euroga on seda veelgi elavdanud,” lausus Povilaitis.
Koolitusturu elavnemismärke on viimase poole aastaga järjest rohkem märgata
ja näha on, et uus aasta koos euroga on elavdanud seda veelgi.
Samas oli koolitusturg osale koolitajatele üsna raske, kinnitas hiljuti konverentsikorraldaja Confent loonud Endrik Randoja. “Majanduslanguses
vähendasid organisatsioonid otsustavalt koolituseelarveid.
Sarnaselt Soome 90-ndate lama’ga said esimese löögi avatud seminarid ja konverentsid,” lausus Randoja, kelle sõnul tuli seetõttu tegutseda väga tõhusalt.
“Meie jaoks oli võimalus efektiivselt tegutseda see, et ettevõtte partnerid keskendusid neile projektidele, kus oli olemas oskusteave ja kliendisuhe. Suuremas koosluses tegutsemine ei andnud enam eeliseid ja ettevõte jagunes väiksemateks osadeks,” selgitas Randoja, kes tundis rõõmu selle üle, et need väiksemad osad on kõik turul kanda kinnitanud ja kasvavad hoogsalt.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.