27. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-õpe kui arvutimäng

Kujutage ette virtuaalset õpikeskkonda, kus videoloeng vaheldub illustreeriva animatsiooniga ning õppes saab osaleda justkui arvutimängus. Kursuse läbides saab inimene arvuti- ja keeleoskuse, tervisehariduse või oskuse tööd otsida. Justselliste e-kursuste loomisega tegeleb Norra-Eesti ettevõte Chiron Media, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

Nüüdseks viis aastat tegutsenud ettevõttel on portfoolios juhtimis-, stressi-,

motivatsiooni- ning teisi enesearenduse e-kursusi; tööohutuse, arvutiõppe ja

muid e-kursusi. Chiron Media projektijuht Asko Uri selgitab, et kui siiani loodi kursusi vaid Norra turu jaoks, siis 2010. aastast on peamiselt eestlastest koosnev meeskond valmistanud ette e-kursusi ka Eesti turule.

“Näiteks eesti keele õppimise e-kursus eesti koolides õppivatele muu emakeelega õpilastele; eesti keele A1 ja A2 taseme e-kursus vene emakeelega töötutele; tööotsimise ja karjäärinõustamise e-kursus töötutele ning uut töölepingu seadust tutvustav e-kursus töötajatele ja tööandjatele,” loetleb Uri ja märgib, et tegemist on Euroopa Sotsiaalfondi rahastatud projektidega.

Tavapäraselt mõeldakse e-kursuse all koondatud materjale internetis – mõnes

õppekeskkonnas või lihtsalt lingina. Asko Uri nõustub ja lisab, et e-kursus Chiron

Media käsitluses erineb tunduvalt traditsioonilisest e-õppekeskkonnast – on

terviklikum, läbimõeldum, kaasab kasutajat rohkem ja muidugi on ka visuaalselt

paeluvam.

“Kui kujutleda õpetajat auditooriumi ees, on informatsiooni esitamisel tema

töövahenditeks hääl, keha ja mõningad tehnilised vahendid. Koolituse tulemuslikkus sõltub aga sellest, kuidas ta neid vahendeid kasutab. E-kursusega on samamoodi. Tehnilised võimalused – mille kombineerimise variandid on peaaegu piiramatud – on töövahendiks hea ekoolituse loomisel,” räägib Uri. Ning

toonitab, et kõige tähtsamad on e-kursuse pedagoogilis-kontseptuaalne lahendus,

õppematerjali paeluv ja selge esitamine ning professionaalne teostus. “Minu kogemus näitab, et isegi need tegijad, kes on palju kokku puutunud tavalise e-õppega, vajavad pikemaajalist koostööd, enne kui mõistavad täielikult interaktiivse e-kursuse ülesehitust ja võimalusi,” selgitab Uri e-õppe eripära.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

Autor: Urve Vilk, Tiina Saar

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700