2. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas motiveerida Y-põlvkonda?

Mitmekesine ja ambitsioonikas generatsioon Y, kuhu kuuluvad 1977.–1994. aastal sündinud inimesed, moodustab juba üle 20% praegusest populatsioonist ja neist on kiiresti saamas kuum kaup tööjõuturul.

Igas suuruses ettevõtted püüavad innukalt nende dünaamiliste indiviidide

tähelepanu köita. Nad on loovad, intelligentsed, motiveeritud ja andekad.

Uuringu põhjal on selgunud, et see põlvkond:

• otsib tasakaalu töö ja eraelu vahel

• soovib, et neid kuulatakse ja väärtustatakse

• vajab regulaarselt tunnustamist

• tahab töötada kohas, kus on lõbus

• leiab motivatsiooni väljakutsest ja koostööd soodustavast keskkonnast.

Vanema põlvkonna tööandjatele teeb muret, et neil noortel on samuti kõrged

ootused palga ja karjääriredelil edenemise suhtes. Juhtidel tekib sageli küsimus, kuidas neid ambitsioonikaid noori motiveerida ja miks nad arvavad, et jõuavad paari aastaga juhtkonda, eriti kui praegustel juhtidel kulus selle eesmärgi saavutamiseks suurem osa karjäärist.

Tegelikult võivadki nad oma potentsiaali ära kasutades olla valmis juhikohale asumiseks varem, kui võib arvata. Noorema põlvkonna motiveerimine ei pruugi olla

üldsegi keeruline. Y-põlvkonda kuuluvaid töötajaid motiveerib kaasatus. Neile sobib meeskonnavaim ja see, kui küsitakse nende arvamust. Kuigi neil kõigil on oma kindlad tööülesanded, võivad nad tuua mängu laialdased teadmised ja huvitava vaatenurga, kui neile selleks võimalus anda.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.        

Autor: Kaisa-Kitri Niit, Urve Vilk

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700