Autor: Rivo Sarapik • 14. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestlane on Facebooki-rahvas

Kui Facebooki nn sünniriikides USAs ja Kanadas kasutajate arv kahaneb, siis eestlased liituvad sotsiaalvõrguga üha altimalt ja kasutajate suhtelt elanikkonda on Eesti tõusnud teiste riikide seas esirinda.

Kui möödunud aasta alguses oli eestlaste Facebooki-penetratsioon alla kümnendiku (ehk ca 100 000) rahvastikust, siis täna ulatub see enam kui kolmandikuni. Viimasel kuul kasvas kasutajate arv Facebooki statistikat analüüsiva Socialbakers.com andmeil ligi kolme protsendi võrra, penetratsioonilt ulatub Eesti 65. kohale. USAs ja Kanadas möödunud kuul kasutajate arv kahanes, samuti Suurbritannias, Norras ja Venemaal.

Facebookis kokku on täna ligi 700 mln kasutajat ning umbes aasta pärast võiks see ületada miljardi piiri. Eesti näitaja peaks aasta lõpuks tõusma 500 000+ kasutaja kanti ja kasvab ka edasi, aga ilmselt põhiline tõusukiirus on tänaseks veebiturundusagentuuri Okia hinnangul läbi. Miks Facebooki kasutajate hulk ja penetratsioon hetkel üldse olulised on? "Sest veel 2010 alguses oli palju neid, kes arvasid, et Facebook on haip ning mööduv nähtus. Tegelikult on see neid siiamaani, aga numbrid näitavad paraku vastupidist - Facebook on saamas üheks peamiseks meediakanaliks veebis ka meie, eestimaalaste, jaoks, aga samas on ta hea kanal ka ekspordi suunal, sest on üsna hästi sihitav reklaamiturg, vähegi suuremates riikides ju piirkondade kaupa," kommenteeris veebiturundusagentuuri loovjuht Kaupo Kalda.

Möödunud nädalal toimunud sotsiaalmeediaseminaril Blogfest 2011 rääkis presidendile sotsiaalmeediat analüüsiv Freqmedia juht Toomas Toots, et kui blogid on hääbumas ja Twitter nišiteenus, siis Facebook on endiselt kuum. Kahe nädalaga tehakse Eesti 100 suuremas ehk enam kui 5000 fänniga fännilehes ca 1500 postitust/kommentaari 9500 kasutajalt. Samas viitab suur fännide arv passiivseid fänne ehk inimesed kasutavad fännilehti enda nn sildistamiseks, kuid näiteks diskussioonides lüüakse kaasa tagasihoidlikult.

„Arutlemiseks on sotsiaalmeedia sobiv, kuid reaalsete tegudeni on sealt pikk maa,“ rõhutas seminaril ka kampaania „Maha TTV, raha lasteaedadele“ üks eestvedaja Britt Kerbo. „Facebookis on tuhandeid inimesi ja vajutatakse lihtsalt nupule Meeldib, kuid sealt edasi neid panustama meelitama keeruline.“

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700