Võrust pärit Imre Viilukasel on kogemused, kuidas leida head töötajat pealinna toitlustuskohta Tartu ja Võru näitel, kus ta peab Ränduri kohvikut ja pubi. Suve algul avas ta ülikoolilinnas Tasku kaubanduskeskuses oma uusima pubi.
Viiluka äripartner ja mõneti ka personalijuhi kohuseid täitev Üllar Kaljurand
ütles, et kui teenindaja amet oleks sama populaarne kui arsti või juristi oma, siis
polekski võimalik ühtegi toidukohta pidada.
Viilukas möönis, et tegelikult on teenindussektori puhul tegemist sedavõrd lihtsa
valdkonnaga, kus kõik on õpitav. Seega valib ta endale töötajaid mitte niivõrd nende
oskuste ja kogemuste, kuivõrd isiku järgi. “Teenindaja peab olema päike.” Palju on
neid, kes võivad olla väga professionaalsed, ent nad ei sära oma tööd tehes.
Viiluka äripartneri Kaljuranna sõnul on inimtüüp “päike” see, kelle saabudes lööb ruum justkui särama. “Nad on väga head suhtlejad, aga teisalt ei armasta päikesed korda,” rääkis Kaljurand, öeldes, et kui viiest töötajast on neli päikest ja üks mitte, siis see on väga hea.
Teenindajate haridustase pole Viiluka ja Kaljuranna arvates selles valdkonnas
eriti oluline. Mehed tõid välja, et töötajal peab olema keskharidus ja ta peab olema
võimeline õppima elementaarseid asju nagu kassapidamine ja menüü tutvustamine.
“Kui ma leian 200 inimese seast ühe asjaliku inimese, siis haridus on viimane
asi, mida ma vaatan,” märkis Viilukas.
Viilukas peab aga teenindaja välimust väga oluliseks. “Kui teenindaja ei näe hea
välja, siis ta on mossis ja kompleksides oma välimuse pärast ning seetõttu võib
ka tema töö kannatada,” selgitas Viilukas oma seisukohta.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Urve Vilk, Personali Praktik