6. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Teenindus eeldab sära

Ebapopulaarsemaid elukutseid Eestis on teenindaja oma, sest teenindussektor on kehvasti tasustatud, mis omakorda põhjustab suure tööjõu voolavuse. Teenindavat personali vajavad ettevõtted on pidevalt küsimuse ees, kust leida uus ja hea töötaja, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

Võrust pärit Imre Viilukasel on kogemused, kuidas leida head töötajat pealinna toitlustuskohta Tartu ja Võru näitel, kus ta peab Ränduri kohvikut ja pubi. Suve algul avas ta ülikoolilinnas Tasku kaubanduskeskuses oma uusima pubi.

Viiluka äripartner ja mõneti ka personalijuhi kohuseid täitev Üllar Kaljurand

ütles, et kui teenindaja amet oleks sama populaarne kui arsti või juristi oma, siis

polekski võimalik ühtegi toidukohta pidada.

Viilukas möönis, et tegelikult on teenindussektori puhul tegemist sedavõrd lihtsa

valdkonnaga, kus kõik on õpitav. Seega valib ta endale töötajaid mitte niivõrd nende

oskuste ja kogemuste, kuivõrd isiku järgi. “Teenindaja peab olema päike.” Palju on

neid, kes võivad olla väga professionaalsed, ent nad ei sära oma tööd tehes.

Viiluka äripartneri Kaljuranna sõnul on inimtüüp “päike” see, kelle saabudes lööb ruum justkui särama. “Nad on väga head suhtlejad, aga teisalt ei armasta päikesed korda,” rääkis Kaljurand, öeldes, et kui viiest töötajast on neli päikest ja üks mitte, siis see on väga hea.

Teenindajate haridustase pole Viiluka ja Kaljuranna arvates selles valdkonnas

eriti oluline. Mehed tõid välja, et töötajal peab olema keskharidus ja ta peab olema

võimeline õppima elementaarseid asju nagu kassapidamine ja menüü tutvustamine.

“Kui ma leian 200 inimese seast ühe asjaliku inimese, siis haridus on viimane

asi, mida ma vaatan,” märkis Viilukas.

Viilukas peab aga teenindaja välimust väga oluliseks. “Kui teenindaja ei näe hea

välja, siis ta on mossis ja kompleksides oma välimuse pärast ning seetõttu võib

ka tema töö kannatada,” selgitas Viilukas oma seisukohta.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

Autor: Urve Vilk, Personali Praktik

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700