Teisisõnu ei saa tänapäeval ükski ettevõte enam isegi suhtluses aeglase sammuga sörkida, vaid treenida tuleb end sprinteriks – olla alati valmis spurdiks ning teha seda kiiremini ja samas ka targemini kui eile.
Samal ajal lööb välja ka nn Tootsi-lugude efekt: kuna uusi sündmusi ja juhtumeid
tuleb kogu aeg juurde, ununevad vanad asjad kiiresti. Jäi ju Toots tänu sellele
kooli edasi, et vanad asjad uute lugude valguses ununesid või tähtsuse minetasid.
Swedbanki Eesti korporatiivsuhete juht Kristiina Tamberg märgib, et kuna
online-meedia ajastul liiguvad uudised riikide vahel väga kiiresti, siis hommikul
Rootsi meedias ilmuv uudis võib olla juba loetud minutite pärast ka Eesti meedias ja vastupidi.
Suures ettevõttes on info kiire ja õigeaegne liikumine väga oluline. “Järgime
kindlalt seda reeglit, et info oleks enne antud edasi ettevõtte sees ning avaldatud
siseveebis, alles siis väljapoole.” Lisaks on avatud maailm ja kiire suhtlus
toonud PR-töötajatele kaasa nõude osata peale emakeele ka inglise keelt väga
inimehästi.
Tamberg märgib, et Swedbank lähtub kommunikatsioonikultuuris ettevõtte
põhiväärtustest, milleks on lihtsus, avatus ja hoolivus. “See tähendab näiteks, et
soovime rääkida klientide ja avalikkusega lihtsas keeles, tõsta inimeste teadlikkust
finantsteemadel, olla kättesaadavad ja aktiivsed infojagajad. Oleme teinud olulise
sammu ka selles osas, et lähtume kliendist ja tema vajadustest info jagamisel – ei
läkita tema suunas lihtsalt kõiki uudiseid, mis meil on, vaid püüame esmalt
selgeks teha, mis infot klient vajab. Seda nii suhtlemisel kontoris kui ka muudes
infokanalites.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Kaire Uusen, Urve Vilk