15. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sotsiaalmeedia tulek mõjutas suhtluskultuuri

Aastaid tagasi liikus info aeglaselt ja mõnigi asi jäi hea õnne või siis juhtkonna otsusel enda teada, kuid sotsiaalmeedia võimu ajal tuleb ettevõtetel suhtluses olla kiirem ja avatum, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

Teisisõnu ei saa tänapäeval ükski ettevõte enam isegi suhtluses aeglase sammuga sörkida, vaid treenida tuleb end sprinteriks – olla alati valmis spurdiks ning teha seda kiiremini ja samas ka targemini kui eile.

Samal ajal lööb välja ka nn Tootsi-lugude efekt: kuna uusi sündmusi ja juhtumeid

tuleb kogu aeg juurde, ununevad vanad asjad kiiresti. Jäi ju Toots tänu sellele

kooli edasi, et vanad asjad uute lugude valguses ununesid või tähtsuse minetasid.

Swedbanki Eesti korporatiivsuhete juht Kristiina Tamberg märgib, et kuna

online-meedia ajastul liiguvad uudised riikide vahel väga kiiresti, siis hommikul

Rootsi meedias ilmuv uudis võib olla juba loetud minutite pärast ka Eesti meedias ja vastupidi.

Suures ettevõttes on info kiire ja õigeaegne liikumine väga oluline. “Järgime

kindlalt seda reeglit, et info oleks enne antud edasi ettevõtte sees ning avaldatud

siseveebis, alles siis väljapoole.” Lisaks on avatud maailm ja kiire suhtlus

toonud PR-töötajatele kaasa nõude osata peale emakeele ka inglise keelt väga

inimehästi.

Tamberg märgib, et Swedbank lähtub kommunikatsioonikultuuris ettevõtte

põhiväärtustest, milleks on lihtsus, avatus ja hoolivus. “See tähendab näiteks, et

soovime rääkida klientide ja avalikkusega lihtsas keeles, tõsta inimeste teadlikkust

finantsteemadel, olla kättesaadavad ja aktiivsed infojagajad. Oleme teinud olulise

sammu ka selles osas, et lähtume kliendist ja tema vajadustest info jagamisel – ei

läkita tema suunas lihtsalt kõiki uudiseid, mis meil on, vaid püüame esmalt

selgeks teha, mis infot klient vajab. Seda nii suhtlemisel kontoris kui ka muudes

infokanalites.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

 

Autor: Kaire Uusen, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700