31. mai 2012
Jaga lugu:

Idee elluviimise 8 sammu

Kas tunned, et ideid teie organisatsioonis on, aga kipute takerduma elluviimisesse?

Harvardi emeriitprofessor John P. Kotter, kes on aastakümneid tegelenud ideede elluviimise uurimisega, annab kaheksasammulise juhise ideede eduka elluviimise tõenäosuse suurendamiseks.

1. Suurenda edujanu. Iga muutuse algus on kriitiline hulk inimesi, kes märkab võimalust midagi muuta. Loo selline olukord.

2. Loo juhtiv koalitsioon. Edujanu toel on vaja aidata esile tõusta grupil inimestel, kes haaravad härjal sarvist. Ideaalis peaks selles grupis olema inimesi, kellel on mõju organisatsiooni erinevates osades.

3. Sõnastage koos selle koalitsiooniga visioon, kus on organisatsioon x-aja pärast kui te kasutate tekkinud võimalusi.

4. Teavitage inimesi, müüge ideed. Selgita-selgita, vasta küsimustele, ole avatud.

5. Andke tegevusvabadus. Inimesed, kes ideesse ja visiooni usuvad tahavad tegutseda. Sinu roll on eelnevalt luua olukord, mis laseb nendel tegutseda ilma, et nad peaksid liigseid kooskõlastusi küsima. 

Tänased loorberid on homne kompost.

6. Saavutage kiireid võite. Edukogemus on elluviimise kütus. Edukogemuse saavutamiseks hoolitse, et inimesed näevad kasvõi väikesi võite. Suurus pole oluline.

7. Ärge andke alla ega laske hool raugeda. Väikesed võidud on vajalikud, aga liiga palju väikseid võite võivad tekitada põhjendamatu rahulolu ja loorberidel puhkamise tunde. Tänased loorberid on homne kompost, nii et ole ettevaatlik!

8. Kinnistage muutus. Harjumuse jõud on suur ning äsja õpitud uus käitumine on õrn, seega ära lõpeta liiga vara.

Autor: Urve Vilk, Indrek Maripuu

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee