Autor: Tiive Murdoja • 1. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas töötaja üleviimine teisele tööle on töölepingu üleminek?

Tööandja küsib: Kas töötaja üleviimine teisele tööle on töölepingu üleminek? Vastab Tööinspektsiooni tööinspektor-jurist Kaia Taal.

Vastab Tööinspektsiooni tööinspektor-jurist Kaia Taal:

Tuleb vahet teha töötaja üleviimisel teisele tööle arsti otsuse alusel ja töölepingute muutumatul kujul üleminekul ettevõtte uuele omandajale.

Tervisest tulenevalt

Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse (TTOS) §-i 14 lõiked 5 ja 51 annavad töötajale õiguse nõuda tööandjalt arsti otsuse alusel:

• enda üleviimist ajutiselt või alaliselt teisele tööle

• või oma töötingimuste ajutist kergendamist

• või enda üleviimist sobivale päevasele tööle, kui ööajal töötamine on isikule arsti otsuse alusel tervise tõttu vastunäidustatud ning tööandjal on võimalik töötajat vastavale tööle üle viia.

Arsti otsuse alusel toimub tööülesannete ajutine või alaline muutmine sama tööandja ettevõttes töötaja üleviimisel teisele tööle. Töötaja peab tööandjale esitama arsti otsuse või toimub arsti otsuse edastamine tööandjale perioodilise tervisekontrolli käigus arsti poolt. Töötajal on õigus otsusega tutvuda.

Omanike vahetusest tulenevalt

Töölepingu seaduse (TLS) §-i 112 lõike 1 alusel lähevad töölepingud muutumatul kujul üle ettevõtte omandajale vastavalt võlaõigusseadusele, kui ettevõte jätkab sama või sarnast majandustegevust.

Töölepingute ülemineku korral ei tohi tööülesanded ülemineku tõttu muutuda ja toimub ettevõtte omandamine sarnase tegevusala jätkumisega. TLS alusel kooskõlas võlaõigusseaduse §-i 180 lõikega 1 läheb ettevõte üle mis tahes õiguslikul alusel, mille raames lähevad üleandjalt omandajale üle ettevõtte majandamisega seotud ja selle majandamist teenivad asjad, õigused ja kohustused, muu hulgas ka ettevõttega seotud lepingud. Ettevõtte üleandjal ja omandajal on keelatud tööleping üles öelda ettevõtte ülemineku tõttu.

Üleminekust on ettevõtte üleandja ja omandaja TLS § 113 lõigete 1 ja 2 alusel kohustatud esitama kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (sobib ka e-kiri) usaldusisikule või nende puudumisel töötajatele aegsasti, kuid hiljemalt üks kuu enne ettevõtte üleminekut, teatise ning konsulteerima usaldusisikuga või tema puudumisel töötajatega, eesmärgiga jõuda kavandatavates meetmetes kokkuleppele, kui ettevõtte üleandja või omandaja kavatseb ettevõtte ülemineku tõttu teha töötajate olukorda mõjutavaid muudatusi.

Teatis töötajatele peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:

1) kavandatav ettevõtte ülemineku kuupäev;

2) ettevõtte ülemineku põhjused;

3) ettevõtte ülemineku õiguslikud, majanduslikud ja sotsiaalsed tagajärjed töötajatele;

4) töötajate suhtes kavandatavad meetmed.

Loe lisaks tööõiguse teemadel SIIT.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700