22. aprill 2013

Advokaat: kuidas panna töötaja tegelikult vastutama?

Kuigi töötaja vastutust reguleerivad sätted on seaduses kirjas, ei kasuta paljud tööandjad võimalust nõuda töötajalt tekitatud kahju hüvitamist, kirjutab advokaadibüroo PwC Legal advokaat Indrek Ergma ajakirjas Personali Praktik.

Arvatakse, et kui vastutuse kohta ei ole eraldi kokkulepet sõlmitud, on kahjutasu nõudmine sedavõrd keerukas, et sellega ei tasu vaeva näha. Ergma sõnul on oluline teada, et tööandja saab nõuda töötajalt kahjude hüvitamist isegi siis, kui töötaja ja tööandja ei ole sõlminud varalise vastutuse kokkulepet. Näiteks annab tööandja töötajale ametisõitudeks kasutada auto. Pooled ei sõlmi auto suhtes kohaldatava vastutuse kohta eraldi kokkulepet. Töötaja kasutab autot erasõiduks, rikub liikluseeskirja ja satub avariisse. Auto remondikulusid kindlustus ei kata. Tööandja on dilemma ees – kas tal on õigus nõuda töötajalt tekitatud kahjude hüvitamist või mitte? 

Töötaja vastutus võib tuleneda nii seadusest kui ka eraldi kokkuleppest. Seaduse kohaselt vastutab töötaja süüliselt tekitatud kahju eest ja eraldi kokkulepet ei ole tarvis sõlmida. Hoolas tööandja peaks silmas pidama, et töötaja ei pruugi alati teada, millest tema vastutus tuleneb ja kuidas seda rakendatakse. Mõistlik ja hoolas tööandja peaks töötajat informeerima, kuidas toimub kahju hüvitamine.

Loe edasi töötaja vastutusest ja kahjude hüvitamisest ajakirjast Personali Praktik.

Tellijad saavad ajakirja lugeda ka veebis: http://pp.aripaev.ee

Autor: Kaire Uusen, Tiive Murdoja

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700