Autor: Tiive Murdoja • 7. oktoober 2013

Haiguslehte saab nüüd elektroonselt edastada

Haigekassa uus e-teenus muudab töövõimetushüvitise saamiseks vajaliku asjaajamise paberivabaks. Töötajatele tähendab see lihtsamat senisest olulisemalt kiiret haigushüvitiste laekumist.

Töövõimetuslehti on seni alati käideldud paberil ning hüvitise määramiseks vajalikud andmed on seetõttu liikunud aeglaselt. Pikk menetlus on neelanud nii raviasutuste, tööandjate kui haigekassa ressursse. Tänu uuele teenusele muutub töövõimetushüvitiste  menetlusprotsess oluliselt efektiivsemaks ning hüvitiste välja maksmine kiiremaks.

Sel aastal on teenusega liitumiseks vaja sõlmida haigekassaga andmevahetusleping. Leping annab  tööandjale õiguse riigiportaali kaudu oma töötajate töövõimetuslehtede andmeid vaadata ja haigekassale edastada. Alates 2014. aastast jõustub seadusemuudatus, mis võimaldab teenuse kasutuselevõttu kõigile tööandjatele. Siis ei ole lepingu sõlmimine enam vajalik.

Haigekassa kavandab E-TVL süsteemi täieliku rakendumise üleminekuajaks aastat 2015.  See tähendab, et veidi enam kui aasta pärast ei peaks raviasutused enam paberkandjal töövõimetuslehte väljastama – kogu teave hakkab liikuma elektrooniliselt.

Elektroonilise andmevahetuse tulemusel hakkavad haigushüvitised töötajatele laekuma keskmiselt kahe tööpäeva jooksul pärast tööandja andmete edastamist.

Täpsemalt infot lepingute sõlmimise võimaluste on võimalik leida haigekassa kodulehelt.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700