19. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kellele on aastalõpupeod vajalikud?

Tihti ei ole aastalõpupeod enam nii suurejoonelised kui ennist, kuid sellel pole ka tähtsust. Tähtis on, et need sündmused kannaksid endas ideed ja eesmärki, et miks ettevõtte seda korraldab soovitud sihtgrupile.

Tihti ei ole tegevused enam küll nii suurejoonelised kui ennist, kuid sellel pole ka tähtsust. Tähtis on, et need sündmused kannaksid endas ideed ja eesmärki, et miks ettevõtte seda korraldab soovitud sihtgrupile. Koostööpartnerite, klientide ja töötajate tänamine on tegelikult õilis eesmärk, mille tulemit on tihti raske mõõta, kuid seda on võimalik efektiivselt kasutada.

Klientidega suheldes olen täheldanud, et paljud on sellest tänaseks õnneks aru saanud, et jõulupidu lihtsalt peo pärast pole mõtet teha. Milliseid eesmärke see üldsegi täidab peale töötajate kõhu täissöötmise? Üldjuhul suudavad külalised siis antud sündmusest meenutada mõningaid intriige, tihti liigselt alkoholi tarbinud kolleege ja firmajuhi pikka kuid sisutut kõne.

Mida siis teha?

Rääkisin ennist tänamisest, mis on tegelikult vägev ja tihti alahinnatud eesmärk. Kui siia lisada veel ka tunnustamine, siis on tegelikult juba leitud ideid, et miks oma ettevõtte jõuluüritust korraldada. Kindlasti ei pea nende ideede elluviimiseks alati kaasama professionaalse üritusturundusagentuuri, kes töötab välja tiheda, eripärase, glamuurse ja just Teile sobiva galaauhindadega programmi, vaid saab hakkama ka oma jõududega. Meie eesmärk on lihtsalt soovitada, et palun tunnusta ja täna oma töötajaid olenemata tingimustest, kui piiratud Teie ettevõtte võimalused selleks on. Töötajad on Teie ettevõtte kõige tähtsam vara ja sisekommunikatsioon raskel ajal, kus töötajad küll väga lihtsalt ise ametikohta ei vaheta, on endiselt väga oluline tegur motiveerimiseks.

Ühesõnaga on tähtis rõhuasetusel ja selle kommunikeerumisel, et antud vastuvõtt, jõuluüritus, aastalõpugala või lihtne tänuüritus korraldatakse just Teile kallid külalised, olgu nendeks siis kas ettevõtte töötajad, koostööpartnerid või kliendid.

Palun keskenduge oma üritustel sihtgrupile, mitte tegevuste ja programmi võimalikult vaheldusrikkaks loomisele. Vastasel juhul võib jääda Teie suurejoonelisest üritusest siiski külalistele mulje ja mälestused, et oli tore, pakuti midagi süü ja juua, lavalt jooksid läbi mitmed “nähtud” artistid, õnnestus tantsida ka bändi saatel, kuid seda pikalt külalised ei mäleta ning Teie ettevõtte sellest üldjoones mingi kasumit ei tooda. Ühesõnaga raisatud raha.

Soovitused!

Viige ühe võimalusena läbi aasta parima töötaja valimine. Korraldage ettevõtte siseselt konkurss, kus töötajad saavad pakkuda välja kolleege, keda sobiks see aasta panustamise eest tunnustada. Kategooriaid võib olla ka mitu või mitukümmend olenevalt ettevõtte suurusest. Kinkige võitjale näiteks mõni lõõgastav SPA nädalavahetuspakett perele. Teistel, kes jäid sellel aastal auhinnast ilma, on midagi järgmisel aastal oodata ja kuhugi pürgida. Uskuge see toimib ning kindlasti peegeldub ka töötajate töötulemustes eeloleval aastal. Kindlasti on antud konkursi korraldamine juba vana võimalus, kuid siiski tihti paljud seda ei kasuta.

Kindlasti tänage kõiki töötajaid, koostööpartnereid, kliente ning rõhutage, et ilma nendeta poleks me see aasta nii kaugele jõudnud ega püsinud elus. Tehke seda korduvalt, sest inimestele meeldib saada tunnustatud mitu korda. Tähtsad pole kingitused, mida Te neile annate vaid sõnum mida tahate omaltpoolt öelda.

Kuulake oma külalisi ja laske neil rääkida. Tihti on neil midagi ka Teile öelda ning ehk õpite läbi kahepoolse kommunikatsiooni olema tulevikus tõhusamad, targemad, efektiivsemad ja uuenduslikumad oma ettevõtte juhtimisel. Teie töötajad on ettevõtte osa ja kui neile tundub midagi olevat valesti, siis arvatavasti Teil on ka midagi valesti ning saate asuda seda muutma. Kindlasti on midagi öelda ka klientidel, kes on juba üritusele kohale tulnud. Saate ammutada ideid, et olla müügiprotsessis veelgi personaalsemad.

Autor: Tiive Murdoja, Tanel Lillepalu

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700