Autor: Tiive Murdoja • 17. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

11 praktilist soovitust, et suvepäevad tõesti õnnestuks

Parim aeg suvepäevade planeerimiseks on eelneva aasta sügisperiood, kuid hiljaks pole jäänud ka need, kes alustavad planeerimist aasta alguskuudel, julgustab seiklus- ja meelelahutussündmuste korraldaja Elamuspank OÜ juhataja Kalvi Kants.

Kants soovitab suvepäevade planeerimisel esmalt mõelda, mis on sündmuse eesmärk. Kas selleks on töötajate tänamine panustatud aasta eest, mõne ettevõtte sisese muudatuse turundamine, eri regioonides töötajate üksteisele tutvustamine, et igapäevane töö sujuvamalt kulgeks või lihtsalt mõnus tööajaväline lõõgastus? "Sellest tulenevalt saab paika ka ettevalmistusele vajaminev aeg. Pingevaba ja suuremate valikuvõimalustega peopaikate ja programmiga suvepäevade korraldamine võiks alata juba eelneva aasta sügisperioodil, kuid kindlasti ei ole hilja ka sama aasta esimestel kuudel. Viimastel aastatel on ettevõtete suvepäevade korraldamine populariseerunud, mistõttu ei soovita plaanide tegemist lükata aprilli ega maikuusse, sest tegu on perioodiga, kus sobilikku peopaika ja häid päevajuhte ning ansambleid leida on pea võimatu," paneb Kants südamele.     

Arvestades Eestimaa ilmastikuolusid ja puhkusegraafikuid on Kantsi sõnul suvepäevade korraldamise parim periood mai keskpaigast septembri keskpaigani. "Vaadates meie poolt korraldatud sündmuste statistikat on populaarsemaks perioodiks juuli ja august ja neist iga aastaselt kõige populaarsem on juulikuu teine nädalavahetus. Seega need, kes plaanide tegemise jätavad viimasele hetkele, soovitame antud nädalavahetust kindlasti vältida."

Mis on suvepäevade korraldamise juures kõige olulisem?

Vaieldamatult on suvepäeva eduka kordamineku eelduseks Kantsi sõnul sündmuse eesmärk, seejärel tuleb mõelda oma töötjaskonna huvidele. "Tihti juhtub, et miski, näiteks ansambli stiil, mis korraldusmeeskonna liikmetele väga meeldib ei pruugi ühtida ülejäänud enamuse huvidega."

Järjestusse panduna oleks Kantsi hinnangul sündmuse planeerimisel kõige olulisem:

• Suvepäeva eesmärk peab kanduma edasi järgnevasse uude tööperioodi.

• Mõtle peo toimumise kohale varakult - leida juunikuus augutis toimuvateks suvepäevadeks kohta, mis vastaks täpselt su soovidele, võib väga-väga keerukas olla. Sobita suvepäeva kuupäev ettevõtte töö- ja puhkegraafikuga, nii saate olla kindlad, et sündmus ka rohke osavõtu pälvib. Kui sündmust planeeritakse nädalavahetusele, soovitame kaasata ka töötajate perekonna.

• Kui ettevõtte osakonnad on üle Eesti laiali, soovitame leida peopaigaks kõigist võrdne kaugus. Kuid samas võiks olla traditsiooniliseks eesmärgiks ühe kindla ettevõtte piirkonna esiletõstmine ja seeläbi pidu planeerida nende juurde. Kindlasti ei maksa karta pikemat bussi või autosõitu, sest ka seda saab huvitavaks muuta loengute, viktoriinide ja mängude või autoorienteerumisega.

• Lisaks peopaiga tehnilistele võimalustele ja väljanägemisele on väga oluline ka sealne pererahvas. Entusiastlik, südamlik ja oma külalisi tõesti oma külalistena (mitte raha sisse toovate klientidena) kohtlev pererahvas loob tunde, et teie seltskond on tõesti teretulnud ja nende juures on teil ka hea olla. Võimalikud tehnilised probleemid saavad lahke pererahva juures ka mänglevalt lahendatud (nt, kui siiski tundub, et kipub vihm välja pugema, siis leidubki naabertalus telk, mille üsna ruttu saab ära tuua).

• Suvepäeva programm pane toetuma eelnevalt püstitatud eesmärgile. Näiteks kui sooviks on edendada meeskonnatööd, ei maksa eelarve võimaluste puudumisel pingutada kuulsa ja seeläbi kalli ansambli kutsumisele vaid rõhuda heale meelelahutuslikule meeskonnatöö mängule.

• Ehkki korraga võib toimuda mitu erinevat tegevust, ei tohiks seltskond suvepäeval laiali hajuda - püüa leida selline peopaik, kus seda ei juhtuks või paiguta tegevused ühtesse tsentrisse.

• Tahes või tahtmata jääb inimestel meelde pidudest söök. Oli see ikka piisav ja maitsev.

• Tunnusta! Ükskõik, kas täiskasvanud või lapsed, kõik me tahame tunnustust. Leia viise, kuidas võimalikult paljud peolised saaksid tunda eduemeotsiooni ja esiletõstmist.

• Suvepäev on koht, kus kõik võiksid tunda ennast võrdsetena. Tööalane herarhia peaks antud sündmusel saama teatud tasemeni unustatud.   

• Ole paindlik - sa võid küll olla välja mõelnud suurepärase ja piisavalt tiheda programmi, kuid kui kuuma on 35 kraadi ja päike lõõskab, võib juhtuda, et rannaaeg venib pikemaks, kui sa esialgu planeerisid. Sellest ei ole midagi katki - peaaasi, et peolistel oleks hea olla!

• Hästi jäädvustatud suvepäevad annavad topeltrõõmu - lepi kokku, kes sinu seltskonnast tegeleb pildistamisega ning suurema sündmuse puhul tasuks kindlasti mõelda professionaalse fotograafi kasutamisele. 

Milliseid tegevusi planeerida lastele?

Suvepäevadel on osalevate laste vanused erinevad, seega peab ka pakutavad tegevused sobima erinevatele vanuserühmadele. Kants soovitab, et kui laste arv on suurem, siis kindlasti kaasata eraldi laste päevajuht või juhid. Head võimalused on ka nii täiskasvanutele kui lastele sobilikud atraktsioonid – vibulaskmised, zipline – ehk sõit puult puule, kastiorn ja ronimissein. Loomulikult aegumatud batuudid. Tark oleks mõelda, kas täiskasvanutele sobilikud mängud ka pärast lastele sobiksid. Hea võimalus on selleks täispuhutud bamperpallid, milles algselt täiskasvanud jalgpalli mängivad ja pärast väiksemad inimesed lõbusasti veereda saavad. Laste programmi koostamisel võiks tegevusi planeerida ka peale õhtusöögi aega. Näiteks külla kutsuda mõni lasteteater, muinasjutuvestja või korraldada filmiõhtu. 

Alternatiiv suurejoonelistele suvepäevadele

Kui suurejoonelisi suvepäevi pole plaanis, siis Kantsi sõnul, tänu RMK tublile tööle, on Eestis saanud populaarseks 3- kuni 4-tunnised metsaretked. "See on suurepärane lõõgastus igapäeva tööst. Meie soovitus, aga väikestele kollektiividele on astuda samm edasi ja võtta ette jalgsi või veematk, mille kestvuseks vähemalt kolm päeva. Need matkad ei ole lihtsalt jalutuskäigud loodusesse."

Matkal veedetud aeg on tema sõnul täis väljakutseid ja naudinguid, mis annavad puhkust linnakeskkonnast ja igapäevarutiinist ning rahulolu eesmärgi saavutamisest ja eneseületusest. "Teame, et kollektiiv, kes võtab antud väljakutse vastu on tedlikumad üksteise tugevustest ja nõrkustest ning mis peamine – ühtsem. Heaks näiteks selle tõestuseks on TV3 saates Looduslik valik osalenud Liina Raua kommentaar Postimehele: metsas olek andis mulle rohkem elukogemusi kui viimased 26 aastat."

Vaata lisaks www.elamuspank.ee.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700