Jaga lugu:

Kuidas toimub kontorita ettevõtte töökorraldus?

InVision on USA tarkvara-idufirma, mille kõik 700 töötajat teevad kaugtööd – see on firma juhi arvates andnud neile konkurentide ees suure eelise. Personalijuht Mark Frein selgitab, kuidas selline töökorraldus firmas toimib.

Foto: Pexels

Kui InVision 2011. aastal loodi, teadis selle tegevjuht ja asutaja Clark Valberg, et konkurentsieelise hoidmiseks tuleb mõelda ja tegutseda loovalt. Google oli veidi varem oma Manhattani kontorisse palju inimesi juurde palganud, mistõttu muutus USA idaranniku tahetud tehnoloogiatalentide värbamine palju raskemaks.

Kontori avamine New Yorgi paljunõudval kinnisvaraturul ei tundunud meeldiva väljavaatena. Näis raiskamisena maksta kontoripinna eest, kui InVisioni põhitoodet – tarkvara, millega hõlbustatakse kasutajakogemuse kavandajate tööd – oli võimalik täielikult arendada sülearvutitest. Milleks siis üldse kontorit tarvis on? Valberg otsustaski ilma kontorita läbi ajada. Nüüd, seitse aastat hiljem ja 700 töötajaga pole ettevõttel siiani ametlikku peakorterit.

Tähtsad on tulemused

Sageli küsitakse, kus Clark tööl käib. Võib öelda, et ta käib tööl laua taga. Mõnikord asub see kohvikus, teinekord kodus. Firma eduka toimimise seisukohast on väga oluline kanda hoolt selle eest, et kõik tegutseksid ühtemoodi. Organisatsioonikultuuris on tugev soodumus kaugtöömudeli poole. Tähtsad on tulemused, mitte IP-aadressi asukoht.

InVisionil on töötajaid kõikjal maailmas, näiteks Inglismaal, Iisraelis, Austraalias, Argentinas ja Nigeerias. Olenemata erinevatest ajavöönditest on firmas siiski ametlik tööaeg kella 10st 18ni USA idaosariikide aja järgi. Isegi ametliku tööaja juures võimaldab InVision aga küllaldaselt vabadust, sest olulisemaks peetakse enda tõestamist töö kvaliteedi kaudu, mitte iga päev kindlaks kellaajaks tööle ilmumist.

Paindlikkus teeb rahulolevaks

Ettevõttes on paindlik tööaeg. Näiteks võib tööd teha puhkusereisi ajal. Nii saab perega koos rohkem ette võtta ja seda nautida. Kui töötajal on lapsed, ei pea koolivaheaegadel töö pärast koju jääma. Vabadus ja paindlikkus on ühed rahuldustpakkuvamad põhjused InVisionis töötamiseks.

Frein märgib, et kui ta räägib inimestele InVisioni kaugtöö põhimõttest, ei suudeta seda enamasti uskuda. Sageli küsitakse, kuidas midagi üldse tehtud saab ja kuidas ta teab, et inimesed teevad seda, mida nad tegema peaksid. Aga see, et töötajad iga päev kontorisse ilmuvad, ei tähenda tingimata, et nad teevad siis rohkem tööd kui kaugtöötamise korral. Näiteks võib kasvõi tavalise firma kontoris ringi kõndides näha, et inimesed veedavad aega sotsiaalmeedias.

Kõik või mitte midagi

Siiski ei kulge terve ettevõtte eemalt juhtimine ilma katsumusteta. Keeruliseks võib osutuda harmooniliste suhete loomine kaastöötajate vahel, kes üksteist kunagi ei näe. Selle poolest, tunnistab ka Frein, on InVision ebasoodsas olukorras. Probleemi lahendamiseks töötab ettevõte selle nimel, et soodustada kolleegide suhteid empaatia praktiseerimise kaudu ja julgustades üksteisele palju küsimusi esitama. Samuti korraldati eelmise aasta veebruaris nädalane laager kõigile töötajatele. Mõned inimesed olid aastaid koos töötanud, aga mitte kunagi teineteist kohanud. See oli suurepärane kogemus.

Ettevõtte edu üks tähtsamaid põhimõtteid on see, et kõik tegutsevad ühtemoodi. Kui on olemas kontor ja üksnes osa inimesi teeb kaugtööd, võib see kujuneda probleemiks, sest eemal töötavate inimeste töökogemus on sageli kehvem kui kontoris töötajate oma.

Mudeli eelised

Kaugtöö on aidanud InVisionil säilitada konkurentsieelist. Kui värbamisel pole mingeid geograafilisi piiranguid, saab ettevõte otsida töötajaid kõikjalt üle maailma. Vähem oluline pole ka tõsiasi, et InVision säästab aastas miljoneid dollareid üldkuludelt tänu sellele, et ei üüri füüsilist kontoripinda.

Freini sõnul on aga kõige tähtsam see, et InVision saab arendada paremat toodet. Kuna tegu on tarkvarafirmaga, mis loob töövahendeid kavandajatele, aitab kaugtöötamine kindlasti kaasa toote arendamisele.

Business Insiderist tõlkinud Kaisa-Kitri Niit.

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Birgit Aljaste
Birgit AljasteSekretar.ee ärijuhtTel: 5373 8733birgit.aljaste@aripaev.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee