Autor: Sekretär.ee • 14. mai 2019

Visiitkaardil on oluline roll turundamises ja firmakultuuri tutvustamisel

Euroopas võeti nimekaardid ehk visiitkaardid kasutusele 16. sajandi alguses. Tänapäeval on visiitkaardid kasutusel terves maailmas. Uute tutvuste sõlmimisel on visiitkaart hea abiline kontaktandmete vahetamisel, ärielus on visiitkaardid aga lausa vajalikud. Mida nendest teada?
Foto: Shutterstock

Eestis on kindlad aegade jooksul välja kujunenud tavad ja nõuded visiitkaartidele. Eri maade rahvad kasutavad aga kaarte erinevalt.

Nii näiteks ulatavad Aasia maade rahvad esmakohtumisel tervitades kohe oma visiitkaardi. Hiinas, Tais, Indias ja teistes selle piirkonna maades oma visiitkaarti üle andes peaks hoidma kaarti kahe käega (vasakust ja paremast ülemisest nurgast) - samamoodi võtate seal kahe käega vastu kolleegi kaardi ja kaartide vahetamisega kaasneb kerge kummardus.

Kui kaartide vahetamine toimub koosolekul, on Aasias kombeks saadud visiitkaardid paigutada laua ülaossa enda ette nii, et kaardid on selles järjekorras, milles inimesed istuvad. See aitab inimesi nimedega seostada. Seda tasub teha ka siis, kui kohtuda vaid ühe inimesega: seda oodatakse.

Koosoleku ajal ei tohiks visiitkaartidega mängida ega neile kirjutada. Kui koosolek on lõppenud, tuleb visiitkaardid paigutada hoidjasse (kilekaaned vm) ning asetada taskusse.

Visiitkaartidel on erinevaid tüüpe, kuid kõige levinum on ärikaart. Ärielus on visiitkaart olulisel kohal ettevõtja turundusstrateegia väljendamisel ning firmakultuuri tutvustamisel. Seetõttu jääb inimese isiklik maitse ärikaardi kujundamisel üldjuhul tagaplaanile ning ühe ettevõtte visiitkaardid kujundatakse ühe stiiliga.

Kaartide valmistamisel tuleb meeles pidada, et visiitkaardi kaudu tekib äripartneril esmane mulje teie ettevõttest.

Ärikaardile märgitakse:

→ isiku täpne ees- ja perekonnanimi

→ ametinimetus

→ ettevõtte nimi

→ kontaktandmed

→ ettevõtte logo

Pane tähele: Ärikaardile ei märgita oma isiklikke kontakte - ei kodust aadressi ega ka telefoninumbrit. Kui ettevõtte poliitika näeb ette, võib kaardile märkida inimese mobiiltelefoni numbri, kuid see pole nõutav ja sõltub töö iseloomust.

Klassikaliselt valitakse kaardi trükkimiseks tugev valge paber. Trükitakse musta värviga ja selge, hästi loetava šriftiga.

Parema turunduse eesmärgil on ärikaartide puhul kasutusel mitmesuguseid materjale (plast, taaskasutatud paber jne), erinevaid värve ja disaine. Hea ülevaate materjalivalikust saab loomulikult visiitkaarte valmistavatest firmadest.

Värvivalikus on soovitatav kasutada mõnd ettevõtte logos või nimes olevat värvitooni, et nime rõhutada. Kuid olenemata soovist jääda meelde ja kasutada huvitavaid disaine ning värve, tuleb siiski meeles pidada, et tegemist on peamiselt äritegevuseks kasutatavate kaartidega seega väga kirjuks ei tasu lasta värvivalikul minna.

Allikas: ''Ärietikett'' (Anneli Joonas, Inno Joonas)

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700