Olgugi et tööpakkumiste arv ja kandideerijate arv langes juulis 8% võrreldes juuniga ja on kolmandiku võrra väiksem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, on valik siiski tööotsija jaoks mitmekesine. Üllatavalt suur oli juulis kodulehekülje külastajate arv, mis on märk, et inimesed vaatavad sügise eel juba aktiivselt tööpakkumisi ja suurima tõenäosusega saab suurem kandideerimislaine olema just augustis ja septembris.
CV-Online'i värbamismeeskonna kogemusel on kandideerijate käitumine suvekuudel muutunud veidi ettearvamatuks ja rabistavamaks, sest kandideeritakse mitmetele ametikohtadele ja sageli kiirustades. Seetõttu on kiire ja läbipaistev ning tööandja poolt rohkelt infoga varustatud värbamisprotsess väga oluline.
Kõige tuntavamalt kukkus juulis tööpakkumiste arv ehitusvaldkonnas (-44%), mis on viimase poole aasta madalaim tulemus ja kõiki sektorite lõikes kõige järjekindlam kukkuja. Juulis seevastu kasvas 38% ajutise töö kategooria tööpakkumiste arv (pisitööd, juhutööd, hooajatööd), samuti on tõusuteel pangandus (+ 40%) ja töö vabatahtlikega (+60%). Enamik valdkonnad on hetkel pigem väikeses kasvus.
Ametikohtadest kuulusid kandideerimise rohkuse poolest juuli esiviisikusse sellised ametikohad nagu mängude testija ja tellimuste pakkija, elamislubade menetleja, vene- ja inglisekeelne sisuhaldur sotsiaalmeedias, laotöötaja, müügikonsultant, müügiassistent, raamatupidaja, müügijuht, müügiesindaja, projektijuht.
„Näeme, et muukeelsete inimeste kandideerimisaktiivsus on varasemast veel suurem, sest neil on tööturul vähem valikuid ja selliseid positsioone, kus eesti keelt ei nõuta, ent tööpositsioon on keskmisest suurema palgaga, on vähe. Müügivaldkonna atraktiivsus pole üllatav, sest viimased kuud on müügipakkumisi turu elavnedes lisandunud rohkelt ning müügipakkumiste ametiprofiil on piisavalt laiahaardeline ja paindlik ootuste osas kandidaadile, mistõttu saab nendele positsioonidele kandideerida mis tahes töökogemusega inimene,” kommenteeris ametikohtade atraktiivsust CV-Online'i värbamise projektijuht Katre Laan.