Kai Miller • 18 august 2020

Elon Muski produktiivsusnipid töötajatele

Ühe silmapaistvama elektriautode tootja Tesla juht Elon Musk jagab reegleid ja nippe nii juhtidele kui ka töötajatele, kuidas oma töös edukas ja produktiivne olla.

Tesla  Foto: Unsplash

1. Lõpeta suurte koosolekute pidamine

Ettevõtetes (ja eriti suurtes, kus on palju bürokraatiat ja hierarhiat) korraldatakse tavaliselt liiga palju koosolekuid ja see läheb ajaga aina hullemaks. Elon Musk soovitab kõigist suurtest koosolekutest vabaneda, kui just ei olda kindlad, et need pakuvad väärtust kõigile osalejatele. Aga ka siis tuleks hoida koosolekud võimalikult lühikestena.

Hea nipp on see, kui arvutad järgmise koosoleku puhul kokku iga osaleja tööjõukulu. Siis kujuta ette, et esitad selle koosoleku eest arve. Iga koosolek, mis ei too otseselt raha sisse või ei hoia raha kokku või kust ei selgu konkreetset plaani või tegevuskava, on Muski arvates raha raiskamine.

2. Lõpeta sagedaste koosolekute pidamine

Vabane ka sagedastest koosolekutest, kui sa just ei tegele mingisuguse eriti olulise ja kiire teema lahendamisega. Kui teema on lahendatud, peaks kindlasti ka koosolekuid kõvasti vähemaks jääma.

Ühegi koosoleku pealkirjas ei tohiks Muski arvates olla sõnu kokkuvõte, ülevaade või arutelu. Ainuke päevakord, mis koosolekul olema peaks, on selline, mis päriselt ka nõuab mingi otsuse tegemist, näiteks uue toote valmimistähtaeg vms. Ja sellise otsuse tegemise jaoks peaks olema vaja ainult ühte koosolekut, mitte rohkem.

3. Mine koosolekult ära, kui sa seal väärtust ei paku

Kui mõistad, et sinu osalemisest ei ole koosolekul mingit kasu, siis mine ära, soovitab Musk. Ära minna ei ole tema sõnul ebaviisakas – palju ebaviisakam on hoida kedagi koosolekul kinni ja raisata tema aega.

Koosolekult niisama ära jalutamine tundub mõistagi teoorias väga hea, aga tegelikkuses hirmuäratav. Ehk oleks parem lahendusviis see, kui töötaja, kes tunneb, et ta ei paku koosolekul olulist väärtust, räägib pärast koosolekut oma juhiga ja pakub välja viise, kuidas saaks ta ka ilma koosolekul osalemata kasulik olla.

Kui oled ise meeskonna juht, siis jälgi, et käituksid ka ise nii, nagu tahaksid, et teised töötajaid käituksid ehk ole eeskujuks. Ole ise esimene, kes märkab, kui kellegi kohalolu pole koosolekul tegelikult vajalik.

4. Lõpeta slängi ja lühendite kasutamine

Kõik, mis nõuab selgitamist, pärsib edukat kommunikatsiooni, ütleb Musk. Ta toob näite Tesla kohta ja ütleb, et nad ei taha, et töötajad peaksid teadma terve sõnastiku jagu mingisuguseid X sõnu lihtsalt selleks, et töötada Teslas.

Släng on muidugi lühem ja säästab aega, aga see ka n-ö välistab inimesi, kes asjast aru ei saa. Inimesel, kes ei tea kindlat lühendit, akronüümi või slängi, on mitu võimalust: ta kas on vait ega ütle midagi või küsib, mida sõna tähendab, ja riskib sellega, et paistab näiteks ebaintelligentsena. Üks tekitab kehva tunde, teine on ebaproduktiivne ja pärsib edukat töötegemist. Head juhid suhtlevad selgelt, lihtsalt ja jõuavad asja mõtteni.

5. Lõpeta info edastamine nn käsuliini pidi

Muski sõnul peaks oluline info liikuma kõige lühemat võimalikku teed pidi, mitte nn käsuliini mööda. Iga juht, ütleb Musk, kes proovib sundida käsuliini või ranget hierarhiat toimima panna, leiab ennast peagi mõnes muus ettevõttes töötamast.

Samas võib see nipp olla jällegi selline, mis on teoorias kerge, aga praktikas mitte nii väga. Juhid ei pruugi olla harjunud sellega, et inimesed suhtlevad otse ja mingi info läheb neist justkui mööda – sedasi suudavad toimetada väga enesekindlad juhid.

See tähendab, et kui tahad saada kasu otsesest kommunikatsioonist (näiteks suhtlevad omavahel otse inimene, kellel on probleem ja inimene, kellel on lahendus), tuleb sul ka endal seda julgustada.

Veel kahe nipi kohta loe lähemalt Personaliuudistest.

Elon Muski mõtted on pärit väljaandest Inc.

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700