Autor: Kei Karlson • 25. september 2020

Miks on loovus kõige olulisem kompetents tööturul?

Igal aastal selgitab LinkedIn miljonite professionaalide ja tööpakkujate seas tehtud uuringus välja, millised on enim hinnatud oskused tööturul. Mitmendat aastat järjest troonib esimesel kohal loovus ning trendid tööturul ja majanduses viitavad sellele, et lähiaastatel muutub loovus veelgi olulisemaks. Miks see nii on?

Teamscope'i meeskondade uurija Kei Karlson esineb Koolituskonverentsil 2021 meeskonnatöö töötoas ettekandega „Loovus on oskus, mis eristab edukaid meeskondi teistest. Kuidas loovust tekitada ja toetada?”

Loovus on võime lahendada probleeme, kasutades uusi lähenemisi

Loovus avaldub võimes lahendada probleeme nii uute ideede tasandil kui ka materiaalses maailmas. Enamasti on see ühendatud võimega leida tavatuid, originaalseid seoseid nähtuste (asjade) vahel ning märgata neid seal, kus teised neid ei näe (Wikipedia).

Loovust seostatakse tihtipeale kunstnike ja disaineritega, kuid tegelikult võivad loovad olla inimesed väga erinevates rollides, näiteks insenerid, programmeerijad, müügijuhid, tippjuhid jne.

Kas loovus on isiksuseomadus või oskus? Jah, mõned inimesed on oma loomult loovamad kui teised ja neile tuleb uute lahenduste leidmine ja ideede genereerimine lihtsamalt kui teistele. Loovust on uurinud peamiselt psühholoogia ja neuroloogia ning enamik uuringutest on jõudnud järeldusele, et loovus on õpitud käitumine. Ja see väljendub kõige paremini grupisituatsioonides (R. K. Sawyer, Explaining Creativity: The Science of Human Innovation).

Teamscope'i meeskondade uurija Kei Karlson räägib meeskonna loovuse tekitamisest Koolituskonverentsil 2021 11. novembril. Tule kohale või võta osa veebis!

Loovus on oskus, mis eristab edukaid meeskondi teistest. Kuidas loovust tekitada ja toetada?

LinkedIni uuringu järgi on loovus kõige enam hinnatud oskus maailmas ning investeerimine loovuse arendamisse on parim viis tagada edu tööturul ja ettevõtluses. Ükskõik millist valdkonda me ei vaataks, uuendused ja kiire õppimine on tegurid, mis tagavad edu. „Loovusˮ ja „innovatsioonˮ on sõnad, mis on paljude ettevõtete väärtustena kirjas nii strateegias kui ka kontori seinal.

Sellele vaatamata õnnestub üksnes vähestel igapäevases töös olla nii loovad, kui nad sooviks. Kuidas loovus töötab? Kuidas loovust oma meeskonnas treenida ja toetada? Millised on kõige suuremad takistused innovatsiooni loomisel ja kuidas neid ületada?

Töötoas kogete omal nahal uue loomise protsessi ja saate seda analüüsida. Saate juhtnöörid selleks, et oma meeskonnas loovust toetada ja uute olukordadega paremini hakkama saada.

Miks on loovus tööturul järjest olulisemaks muutunud?

Tööd, mis eeldavad sama asja korduvat tegemist täpselt samal viisil, on kadumas. Sellised tööd on võimalik automatiseerida.

Kui varem oodati müügijuhtidelt järjepidevat kirjade kirjutamist või helistamist klientidele, siis tänapäeval aitavad müügi- ja kliendihalduse tarkvarad selle töö ära teha. Müügijuhilt oodatakse uudseid lahendusi klientide leidmiseks ja võimet luua ning katsetada erinevaid kanaleid ja sisu.

Tootmises ei ole vaja liinitöölisi, kes teevad sama liigutust, vaid inimesi, kes suudavad projekteerida uusi tootmisliine toodetele, mida seni ei eksisteerinud, ning optimeerida protsesse.

Ükskõik millist valdkonda me ka ei vaataks, uuendused ja kiire õppimine on tegurid, mis tagavad edu.

Loovus ja innovatsioon on nüüdseks enamiku ettevõtete väärtuste nimekirjas ja tihipeale ka suurelt kontori seinale kirjutatud. Ettevõtete juhid saavad väga hästi aru, et ilma innovatsioonita ei ole võimalik konkurentidest eristuda ja kui puudub võimekus probleeme kiiresti lahendada, siis pikka pidu ei ole.

IBM-i tehtud uuring 1500 ettevõtte tegevjuhi seas näitas, et loovus oli nende kogemuse põhjal ettevõtte kõige olulisem edutegur.

Kuidas ettevõttes loovuse kasutamist toetada?

Innovatsioon ja loovus tekivad ettevõttes, kus on olemas teatud eeldused:

- toetatakse pidevat eksperimenteerimist ja riskide võtmist;

- õppimine ja vigade tegemine on au sees;

- erinevused on eesmärk ja erinevaid arvamusi aksepteeritakse;

- klientidega on lähedased suhted ja neilt saadud tagasisidet väärtustatakse;

- investeeritakse töötajate arendamisse.

(Fry, Stoner & Hattwick 1998)

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700