Autor: Elis Vaiksaar • 26. aprill 2021

Pipedrive'i kontoritiimi juht Age Alliksaar: kodukontorisse kolimine on osutunud üsna suureks kultuuriliseks muudatuseks

Meil kõigil on selja taga pikk ja raskusi täis aasta. Sellesse mahtus nii eneseisolatsiooni kui ka raskusi tööturul. Müügijuhtimise tarkvara arendamisega tegeleva firma Pipedrive'i kontoritiimi juht Age Alliksaar annab ülevaate sellest, kuidas möödus aasta nende ettevõttes ning mida on nad teinud selleks, et oma töötajaid praegusel keerulisel ajal ree peal hoida.
Pipedrive'i kontoritiimi juht Age Alliksaar
Foto: Helis Hämarsalu

Pandeemia näitajate tõusu tõttu on Pipedrive´i Eesti kontorite täituvus püsinud viimastel kuudel madalaimal tasemel kui kunagi varem. Kontoritiimi juht tõdeb, et pandeemia oludes on olnud see nende jaoks ka eesmärk, kuna kontaktide vähesus võimaldab takistada koroonaviiruse levikut, kuid on püüdnud sellest olenemata hoida meeskonnaliikmete töövõimet jätkusuutlikuna. „Samas on kontorid jätkuvalt avatud nende töötajate jaoks, kelle kodune keskkond ei soosi kaugtöö tegemist. Oleme optimeerinud ka kontoritiimitööd ja ühekorraga viibib kontoris vaid üks-kaks meeskonnaliiget. Nii hoiame oma töövõimet jätkusuutlikuna, samas on kontoris kõik korras ja hoitud,” selgitab ta.

Suurem osa Pipedrive´i meeskonnast eelistab jätkuva tervisekriisi tõttu siiski kodukontori võimaluse kasutamist. Arvuti on nende ettevõttes ametipositsioonist sõltumata kõige olulisem töövahend ning tänu IT süsteemidele sujub töökorralduslikult kõik üsna hõlpsalt.

„Teisalt on kodukontoritesse kolimine osutunud üsna suureks kultuuriliseks muudatuseks, sest ühiste koostöörutiinide ja tiimiürituste asemel suhtlevad meeskonnaliikmed paljuski vaid virtuaalmaailmas ja lähedast kontakti on keerulisem hoida,” nendib kontoritiimi juht.

Eelistavad kiiret ja kvaliteetset tööd füüsilise asukoha olulisusele

Kuigi suur osa suhtlemist on kolinud virtuaalmaailmasse, tõdeb Alliksaar, et kontoritiimi töö on sellest tulenevalt hoopiski mitmekesisemaks muutunud. Pipedrive on jätnud oma töötajatele vabad käed otsustamaks, kus ja millal nad oma tööd teevad, sest kvaliteetne ja kiire töö on olulisem kui füüsiline asukoht.

„Ehkki valdavalt eelistatakse kaugtööd, on meie Tallinna ja Tartu kontorid jätkuvalt avatud. See tähendab seda, et panustame endiselt kontorite heaolusse ja lahendame võimalikke probleeme ka distantsilt. Näiteks valmis äsja meie tiimi initsiatiivil uutele töötajatele mõeldud õpetlik ja lõbus kontorit tutvustav video. Meie jaoks on oluline, et kõik inimesed tunneksid end hoolimata praegusest keerulisest ajast nii meeskonda kui kontorisse oodatuna,” lisas Alliksaar.

Kriisiajal pakub erilist tuge usaldav juhtkond ja oma töövaldkonna piires otsustusvabadus

Kontoritiimi juht nendib, et muutlikus maailmas on tööandja tugi väga oluline, eriti kiirete otsuste tegemisel. Teisalt nõustub sellega, et kui kõik protsessid on paigas, sujub töö ladusalt sõltumata sellest, kas parasjagu on tervisekriis või mitte. Alliksaare sõnul tähendab tugi tegelikult ka seda, et inimestel on oma töövaldkonna piires otsustusvabadus ja juhtkond usaldab meeskonda probleemide lahendamisel.

“Nii nagu teisedki Pipedrive’i meeskonnad, on ka kontoritiim isejuhtiv ja probleemipõhine. Teeme eri tiimidega koostööd ja vahetame järjepidevalt olulist infot, näiteks seoses uute võimalike koroonapiirangutega, aga mõtleme väljakutsete lahendamiseks parima lahenduskäigu ise välja,” selgitab ta.

Kaugtööd soodustav kodukontor igale töötajale

Age Alliksaar tõdeb, et töökorralduslikult pole nende firmas pandeemia ajal palju muutunud, sest tehnoloogiaettevõttena on nad harjunud tegutsema virtuaalmaailmas ning nende IT süsteemid võimaldasid kaugtööd varemgi. Seni on peamine muudatus see, et nüüd tehakse kaugtööd valdavalt. Samuti abistab tööandja oma töötajaid kodukontori üles seadmisega ning töötajad saavad soovi korral peale tööarvuti kodus katsetada ka muid harjumuspäraseid töövahendeid, näiteks monitore või toole. Lisaks abistas kontoritiim vajadusel ka töövahendite koju transportimisega.

Samuti sõlmis Pipedrive kokkuleppeid erinevate ettevõtete ja koostööpartneritega, et huvilised saaksid soovi korral kujundada oma kodukontori miljööd vajaliku mööbli, kontoritarvete või kohvikaupadega tavapärasest soodsamalt.

Jätkusuutlikud nipid töökorralduses Pipedrive´i näitel:

Automaatsed haldusprotsessid

Pipedrive´i kontoritiim on teinud pidevalt tööd, selle nimel, et igapäevased haldusprotsessid oleksid automaatsed, sest see tagab töötajatele selle, et kõik vajalik on kättesaadav ka siis, kui neid parasjagu kontoris ei ole. Lisaks on olnud palju abi ka teenusepakkujatest, kes on erikokkuleppel valmis oma tavapäraseid teenusepiire nihutama. Näiteks jälgivad kontorites toimetavad päevakoristajad, et kööginurkades oleksid alati olemas puhtad kohvikruusid ja toidunõud. Samal ajal saab kontoritiim tegeleda olulisemate probleemidega, mida on keeruline välistele partneritele üle anda.

Igale rollile asendaja

Töökorralduslikult jälgivad nad, et igal rollil oleks alati asendaja. Niimoodi ei hakka lahendamist vajavad ülesanded kuhjuma ning ametipostist eemal olevale kolleegile tähendab see kvaliteetset puhkust. Asendajale avanem aga võimalus areneda ja vastutada valdkonna eest, millega ta muidu igapäevaselt ei tegele. Erinevate tiimiliikmete kaasamine tagab ka selle, et üks oluline vastutusvaldkond ei jää ühe kolleegi õlule. Eriti oluline on see näiteks siseürituste korraldamisel, kus õnnestumise eelduseks on oskus hoolitseda paljude detailide eest üheagselt. Kogemuste jagamine võimaldab korraldada veelgi paremaid üritusi, samas tagab ka n-ö pealekasvu olukorras, kus kontoritiimi liige suundub isikliku arengu nimel tööle teise meeskonda.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700