Autor: Elis Vaiksaar • 27. aprill 2021

5 bürootöötajat koroonakriisi väljakutsetest: suurimaks probleemiks on distantsilt töötamine

Bürootöötajad on ühed neist, kellel pole olnud koroonakriisi ajal valdavalt pääsu kontoris töötamisest. Viis neist jagavad oma kogemusi oma ettevõtte näitel, millised olid suuremad väljakutsed, millega on nad viimase aasta jooksul koroonakriisi tõttu pidanud silmitsi seisma.
Foto: Pexels

Creditinfo personalijuht Kristiina Aaslaid tõdeb, et pidev kodukontoris töötamine on viimase aasta jooksul esile toonud hoopiski teistsuguseid probleeme. „Kui enne kriisi paljud igatsesid kodukontori järgi siis nüüd on seis vastupidine - igatseme kontorisse!”

Küsimusele, milliseid tööga seotud väljakutseid on koroonakriisi ajal nende ettevõttes esile tulnud, vastas Aaslaid, et ta pigem pööraks küsimuse hoopis teistpidi ehk mida kriis hoopiski lahendas ja milliseid uusi võimalusi lõi.

„Meie ettevõtte pakkis ennast kokku 3 päevaga ja olimegi kõik tööl kodukontorites. See mis enne näis võimatu, tehti ära 3 päevaga! Seega saime kinnituse, et meie meeskond suudab kiirelt ja operatiivselt lahendada võimatuna näiva probleemi. See tõstis enesekindlust, et miski pole võimatu, lahendus on olemas,” meenutab Aaslaid.

SOL Baltics Baltikumi turunduskommunikatsiooni spetsialist Liis Paiste lisas, et aasta jooksul on kõige enam esile tõusnud sisekommunikatsiooni osatähtsus.

HKScan Estonia juhtkonna assistent Sigrid Saareoks tõdeb, et kõige suurem väljakutse on oma kolleege igapäevaselt mitte näha. „Kui varasemalt sai kohvinurgas või lõunapausil kiiremad asjad üle räägitud, siis nüüd tuleb sellisteks kiireteks asjadeks siiski kas lühike koosolek kokku leppida või pikem e-mail kirjutada,” kirjeldab Saareoks.

KPMG Baltics OÜ büroojuht Andres Hurt tõi välja, et kuna tööd tuleb nüüd teha valdavalt distantsilt, on töötajate jaoks endisest veelgi olulisem haldustegevuste ja -protsesside lihtsus ja ladusus ning kasutatavate vahendite töökindlus.

ASA Quality Services OÜ büroojuht Kerttu Volt nõustub, et kõige enam on tööelu mõjutanud distantsilt töötamine. „Eelmisest aastast alates oleme suures mahus meeskonnaga kodukontoritesse ümber kolinud ning suurim väljakutse on meeskonnatunde hoidmine. Juba eelmisel aastal pidime kiirelt ümber orienteeruma ürituste korraldusega ning ka sellel aastal olime taas olukorra ees, kus tahaks midagi teha, aga kokku ei ole mõistlik saada,” selgitab Volt.

Selleks, et meeskonnavaimu kõrgel hoida lõid nad projekti nimega „Distantsilt kaugel, kuid virtuaalselt lähedal”, mis hõlmas viite nädalat, kus igal nädalal oli kindel teema ja esimesel neljal nädalal vastavalt teemale ka foto-väljakutse.

„Viimasel nädalal Rahvusvahelise pidžaamapäeva puhul tegime ürituse kokkuvõttena pidžaamapeo (virtuaalse), mis läks väga edukalt. Loomulikult on õnnestumiste eduvõtmeks fantastiline meeskond, kes jagab oma ideid ja igapäevase töö annete kõrval saavad rakendada oma teisigi varjatud andeid,” lisab Volt.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700