Autor: Elis Vaiksaar • 7. mai 2021

Kuidas kirjutada selget ja korrektset (e-)ametikirja?

Igast töötaja välja saadetud ametikiri on justkui visiitkaart, mille kaudu kujundatakse selle ettevõtte või asututuse mainet. Just selle tõttu on väga oluline tunda elektroonilise kirjavahetuse häid tavasid. Ka neid, mille suhtes me üldiselt eksimusi ehk ei teegi.

Autor: Pixabay

Ametikiri koosneb mitmest erinevast osast ning ükski neist pole vähema tähtsusega kui teine. Korrektse ametikirja kirjutamisel on omad reeglid, mille puhul on oluline, et kirjutaja oma teadmisi selles osas aeg-ajalt täiendaks.

Eritähelepanu tuleb pöörata teksti ülesehitusele, et lugeja leiaks kirjast vajaliku info kiiresti üles, mõistaks seda ja oskaks selle põhjal tegutseda. Maine seisukohalt on niisama tähtis vältida keeletasandi tüüpvigu.

Veebiseminaril „Kuidas kirjutada selget ja korrektset (e-)ametikirja?” viib Tartu Ülikooli eesti keele tekstiõpetuse lektor (PhD), kutseline keeletoimetaja Riina Reinsalu koos kuulajatega läbi praktilise ülesande ning räägib lähemalt järgmistel teemadel:

- Millised on elektroonilise kirjavahetuse head tavad?

- Kuidas anda teavet selgelt edasi?

- Kuidas vormistada e-kirja põhielemente?

- Mis on e-kirja peamised keelevead?

Veebiseminar: Kuidas kirjutada selget ja korrektset (e-)ametikirja?

15. juuni

Osta pilet SIIT!

Esinejast

Tartu Ülikooli eesti keele tekstiõpetuse lektor (PhD), kutseline keeletoimetaja Riina Reinsalu on üle kümne aasta õpetanud Tartu Ülikoolis mitmesuguseid õigekeelsuse ja väljendusõpetuse aineid. Lisaks andnud koolitusi ka ametnikele. Üks teema, millest ei ole võimalik tema sõnul üle ega ümber saada, on elektrooniline ametikiri, sest sellega puutume ametisuhtluses kokku iga päev. Ühtlasi on Reinsalu sõnul ametikiri üks tekstiliike, mis on olnud ka tema teadustöö fookuses.

Kuna tööalaselt on Reinsalu kutseline keeletoimetaja, siis pöörab ta oma koolitusel eritähelepanu õige- ja heakeelsusele, kuid keeletasandi kõrval käsitleb ka tekstitasandit, sest sellest oleneb sageli teksti selgus ja seega suhtluse eesmärgikohasus.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700