Autor: Sekretär.ee • 13. jaanuar 2022

Töötaja hea vaimne tervis on tööandja kõige väärtuslikum ressurss

Väide, et üks meeskond on ainult nii tugev, kui on tema kõige nõrgem lüli, vastab eriti tõele töises keskkonnas. Meil kõigil esineb häid ja kehvemaid päevi ja seetõttu on vahel ettejuhtuv nõrkus inimlik paratamatus, mitte häbiasi. Selleks, et töö tegemine sujuks kui hästi õlitatud masinavärk, tasubki abi vajavale kolleegile õigeaegselt tähelepanu pöörata ja teda vajadusel toetada. Aga kuidas märgata, kui sinu töötaja vaimne tervis on tasakaalust väljas? Mida saad tööandjana teha, et need probleemid ei süveneks?
Autor: Unsplash

Märka inimesi oma kollektiivis

Eelmisel aastal läbi viidud CV-Online’i vaimse tervise uuring näitas, et tervelt 19% töötajatest (aastal 2020 vastavalt 14%) on diagnoositud vaimse tervise häire, kuid paraku julges sellest oma tööandjat teavitada vaid kolmandik. Endiselt levib inimeste seas arvamus, et töötaja vaimne tasakaalukus ei ole mitte tõsine terviseküsimus, vaid seos nõrga või tugeva iseloomuga.

Viise, kuidas levinud väärarusaama juba eos kummutada, on mitu:

•Tööandjana saad võtta appi võimeka personalijuhtimise agentuuri.

•Vii oma ettevõttes sisse vaimset tervist hindav töökultuur – tunnusta töötajat heade tulemuste eest; märka töötajat, kelle tulemused ei ole mingil põhjusel samal tasemel kui varem; toeta võimalusel töötajaid, kes julgevad ausalt oma vaimse tervise muredest rääkida

•Et sinu töötaja vaimne tervis püsiks tasakaalus, ära tekita talle liigset stressi – jälgi, et sinu poolt ette antud töökoormus vastaks töölepinguga määratud nõuetele ja ei põhjustaks pidevaid ületunde

Kuidas seada esile töötaja vaimne tervis ja selle heaolu?

Arusaadavalt tuleb tööandjal oma kollektiiviga tekitada ametialane usaldus, et töötajad julgeksid jagada oma vaimse tervise küsimusi. Töökoht ja tööalased suhted on midagi, millega sinu kollektiiv puutub kokku suurema osa oma argipäevast ja –nädalast. Stressi ja töökoormuse suurenedes on hea tõdeda, et saad oma probleemidest rääkida inimestega, kes samasuguste olukordadega tihedalt kokku puutuvad. Soodustav õhkkond on motiveeriv õhkkond ja toob palju tõenäolisemalt kaasa häid tööalaseid tulemusi, kui töötaja individuaalsete murede ignoreerimine.

Seega, kui märkad puudujääke ja abivajajat, proovi eeskätt olla tähelepanelik ja aru saada, millest tekkinud probleemid tulenevad. Murekohtadele saab lahenduse leida vaid nendega tegeledes, mitte neid vältides.

Allikas: tööelublogi.ee

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700