Autor: Virtuaalkliinik.ee • 2. märts 2022

Haigekassa palub inimestel haigusrahade kättesaamiseks andmed üle vaadata

Haigekassa teatel on viimastel kuudel väljastatud haiguslehtede arv koroonaviiruse laia leviku tõttu erakordselt suur. Väljamaksete tegemine on aga tekitanud väljakutseid, kuna tuhandete inimeste arvelduskontode andmed vajavad on riigiportaalis ülevaatamist.

22. veebruari seisuga on veebruaris avatud 118 000 haiguslehte. Haigekassa juhatuse liikme Pille Banhardi sõnul neist kõik veebruari seisuga väljamaksmisele ei kuulu, sest haigusleht võidakse lõpetada alles järgmisel kuul. "Siiski on juba teisipäevase seisuga suletud 64 000 lehte summas 13,8 miljonit eurot ning seega on rekord käes juba siis, kui kuu lõpuni on veel mitu päeva minna," selgitas ta.

Maksmise käigus on läbi aastate ilmnenud, et haigekassal puuduvad suure hulga inimeste õiged pangakonto andmed, töövõimetushüvitise ülekanne tehakse aga just sellele arvelduskontole, mis on haigekassale edastatud. "Seetõttu palume riigiportaalis oma arvelduskonto andmete õigsust ja olemasolu kontrollida. Arvelduskonto andmeid saab mugavalt lisada ja muuta riigiportaalis eesti.ee teenuses "Arvelduskonto ja andmed haigekassas", rääkis Banhard.

Banhardi sõnul on haigekassal juba alates 2019. aastast puudu enama kui 7000 inimese arvelduskonto andmed, mille tõttu ei ole neile hüvitisi saadud välja maksta. Neist 1500 on lisandunud sel aastal. Kõigi nende 7000 peale kokku ulatub summa hinnanguliselt 700 000 euroni. "Rahalise hüvitise saamise õigus aegub kolme aasta jooksul ja kui selle aja jooksul ei ole inimene oma andmeid meile edastanud või neid ise riigiportaalis uuendanud, siis kaob tal ka õigus ootel olnud rahale. Meie klienditeenindus on igal aastal aktiivselt selle probleemiga tegelnud, saatnud inimestele e-kirju, paberkirju ja proovinud ka helistada, et õiged kontoandmed kätte saada ja makse ära teha. Sisuliselt on tekkinud olukord, kus riik peab tuhandeid inimesi neile raha kandmiseks taga otsima," selgitas Banhard.

Lisaks kontoandmetele palub haigekassa riigiportaalis üle kontrollida ja vajadusel uuendada oma kontaktandmed, näiteks telefoninumbri ja e-posti aadressi.

Väljastatud haiguslehtede arv on tänavu jätkuvalt suur, kuid arvutamise ja väljamaksmise protsess toimub haigekassas automatiseeritult ja siiani ei ole probleeme esinenud. Kui inimese tööandja on andmed kinnitanud, laekub hüvitis tema pangakontole reeglina paari päeva jooksul.

Ajutised töövõimetushüvitised on haigus-, hooldus ja sünnitushüvitised ning nendele on õigus töötavatel inimestel. Alates 2021. aastast rakendatakse haiguslehtede maksmisel korda, kus töötaja omaosaluseks on haiguslehe esimene päev ning järgmised haiguspäevad kompenseeritakse tööandja ja haigekassa poolt. Töövõimetuslehti maksti 2021. aastal 267 tuhandele inimesele kogusummas ligi 223 miljonit eurot. Haiguslehti nendest hüvitati kokku 131 miljoni euro eest. Võrreldes 2020. aastaga kulus hüvitiste väljamaksmisele 31 miljonit eurot rohkem.

Arvelduskonto andmeid saab mugavalt lisada ja muuta riigiportaalis eesti.ee teenuses "Arvelduskonto ja andmed haigekassas" (www.eesti.ee/postkast/et/seaded). Samuti võib haigekassale saata digitaalselt allkirjastatud konto muutmise avalduse e-posti aadressil [email protected] või kirja teel aadressile Lastekodu 48, Tallinn 10144.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700