Ostumaa tõdeb, et ettevõtja ei tea sageli, kumba ta vajab, ega tee nendel terminitel vahet. Seega on esmalt hea selgeks teha, kas pakutakse ainult virtuaalse assistendi teenust või aidatakse ka personaalse assistendi ülesannetes. Ka personaalne assistent võib osaliselt oma teenuseid virtuaalselt osutada.
Kui personaalse assistendi tööülesanded on ajalooliselt olnud üsna tihti seotud tööandja isikliku elu ülesannetega (sh nt ülikonna keemilisest puhastusest toomine vms), siis rahvusvahelisel turul on veel ka kolmas mõiste, mis on virtuaalse assistendi tööülesannetele üsna lähedal: tegevassistent ehk executive assistant või executive secretary. Lähtuvalt Merriam-Webster’i veebisõnaraamatust on sellise isiku ülesanne “toetada tegevjuhti, osakonda või organisatsiooni, eelkõige administratiivsete ülesannete lahendamisel, näiteks andmesisestus, kirjavahetus, dokumentatsioon ja kohtumised”.
Seda, kas klient vajab personaalse või virtuaalse assistendi abi, saab kergesti välja selgitada küsimustega (kui suures mahus, kui kiirelt ja kui personaalset lähenemist klient vajab).
Virtuaalne assistent:
• teeb kõiki töid, mis on tehtavad kaugtööna;
• töötab mitme kliendiga ja teeb töö esimesel võimalusel;
• tegutseb ettevõtjana ja esitab teenuste eest arve;
• ei ole enamasti ettevõtja palgal, vaid on iseseisev teenusepakkuja.
Personaalne assistent:
• teeb lisaks kaugtööle ka kohapealseid töid ja võib aidata isiklike asjadega;
• töötab ainult ühe kliendi heaks ja reageerib kokkulepitud tööajal kohe;
• töötab enamasti töölepingu alusel;
• on ettevõtte palgal.