10. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mulje kujundamine internetis

Internetis enesest mulje kujundamine on sama mis sõudmine mägijõel, aerudeks lauajupid. Mainekujunduse tööriistakomplektis puuduvad teile tuttavad vahendid ja nende asemel võivad olla tekkinud uued, mille kasutusviisis te sugugi nii kindel ei ole. Mainekujunduse ainsaks vahendiks on arvuti klaviatuur. Ning ainus, mida te teha saate, on rõhuda õigekirjale.

Me kulutame palju aega ja näeme kõvasti vaeva, et endast soodsat muljet jätta, aga kohe kindlasti ei taha me, et teised teaksid, kui hoolega me selle kallal töötame.

Kodulehekülje eelis

Paljud kasutavad võimalust luua oma kodulehekülg. See vahend võimaldab end võrgus mitmekülgsemalt tutvustada. Põhjusi, miks kodulehekülg tehakse, on mitmeid. Äris kindlasti on peamiseks põhjuseks enese reklaaminime. Paljud eraisikud teevad samuti kodulehekülgi, et inimesed rohkem isikust teada saaksid. See on viis luua mulje oma firmast/endast ja ennast esitleda maailmale. Era koduleheküljed on ka enda saba kergitamiseks. Koduleheküljele on hea

lisada enesetutvustus, asukoha kaart, külalisteraamat. Illustreerimiseks on hea kasutada fotosid. Eriti hea on ülesse laadida videoid, et siis silmaga oleks näha ja kõrvaga kuulda. Mida rohkem meeli on korraga haaratud töösse, seda parem, sest info jõuab nii paremini kohale.

Internet on väidetavalt maailma suurim edevuse laat, ühtlasi on see ka praktiliselt piiramatu mahuga hoidla. Isikliku kodulehekülje kallal nokitsemine võib olla süvenemist ja aega nõudev, kuid tasub hiljem kindlasti ära. Isiklikku kodulehekülge luues ei tea me kuigi palju inimestest, kes seda külastavad. Selleks on mõeldud tarkvara, mis aitab meil olukorda jälgida, võimaldab pidada arvestust külastajate üle, varustades meid diagrammidega külastuste tippaegadest või külastajate internetiaadressidest. Paljud kodulehekülje omanikud neid võimalusi aga ei kasuta.

Kindlasti peaksid olema koduleheküljel kontaktandmed ja võimalikult erinevatel viisidel (internetiaadress, tavaaadress, telefon, faks jne) ning kõik see info peaks olema koheselt kergesti leitav, sest aeg äris maksab ja potentsiaalne klient ei viitsi otsida, kuidas ühendust võtta saab, vaid läheb hiire klõpsuga teise konkurendi juurde, sest just ühe hiireklõpsu kaugusel on järgmine firma. Mõelge sellele.

 

Autor: Urve Vilk, Tiina Kilkson - Psühholoogia blogi

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700