Autor: Raimo Ülavere • 19. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Juht peaks töötajasse sisendama eneseusku

Kui ma peaksin andma mingi soovituse kõikidele Eesti juhtidele, siis oleks see midagi sellist: ütle ja sisenda endale vähemalt kolm korda päevas: “Ta saab hakkama!” Seda, millised on inimestesse mitteuskumise tagajärjed, näen peaaegu iga päev.

Kuidas täiskasvanud, endaga hakkama saavad inimesed muutuvad töökoha uksest sisse astudes lasteks. Inimesteks, kes ütlevad: “Mina olen siin väikene mutrike, minust ei sõltu midagi”, “Las ülemus otsustab”, “See pole minu ametijuhendis kirjas” või ka: “Ma ei saa tööd teha, mul pole pastakat.” Ja nii edasi.

Võimeid ei kasutata. Veidi vabamas õhkkonnas võib sellele järgneda pidurdamatu kriitika nii juhi kui ka tööandja pihta. Ning siis mõõdetakse inimeste rahulolu ja pühendumist ning vaadatakse murelikult küsitluste numbreid. Selgub, et suur hulk inimesi on mõelnud lahkumisele ning panustab oma töösse heal juhul 50-60%se jõudlusega potentsiaalsest võimekusest.

Paljudel juhtudel pole küsimus sugugi inimeses ja tema võimekuses, vaid selles, et juht ei suuda, ei taha või ei oska inimesi usaldada. 

Usaldus juhi poolt peaks olema midagi, mis on a priori. Pigem peaks tegu olema n-ö usalduskrediidiga, ette antud usaldusega. Tõeline väljakutse seisneb selles, kuidas aidata inimestel jõuda sinna, kuhu nad enda peas pole oma unistustestki jõudnud. Ehk aidata neil ületada piire ena sees, suurendada enesekindlust. Et nad võiksid avastada: ma saan sellega hakkama!

 

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700