Autorid: Helo Tamme, Helo Tamme, ISS Uus-Meremaa personalijuht • 10. november 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida ja kui kaua tööotsija töökuulutuses loeb?

ISS Eesti personalijuht Helo Tamme
Foto: Meeli Küttim
Eks lugemise kestvus muidugi sõltub töökuulutuse vormist ja sisust aga jääb see näitaja siiski üllatavalt väikeseks. Mida sellest õppida, kirjutab ISS Eesti personalijuht Helo Tamme.

Enamus inimesi, kes tööd otsivad usuvad, et uurivad töökuulutusi pikemalt, kui nad seda tegelikkuses teevad. 2013.aastal TheLadders'i poolt läbi viidud uuringus (täpsemalt saad lugeda siit), väitis tööotsijatest 37%, et uurivad töökuulutust alla 1 minuti, 44% väitis, et uurivad töökuulutust 1-5 minutit ning 19% arvasid, et uurivad töökuulutust suisa 5-10 minutit. Kui aga inimestele anti ette töökuulutused, siis selgus, et juhul, kui inimene peab vastavat tööpakkumist endale sobivaks, siis uurib ta seda 76,7 sekundit, kui inimene aga leiab, et tööpakkumine talle ei sobi, siis uurib ta seda kuni 49,2 sekundit.

Nimetatud uuringuga püüti mõista mida ja kui kaua tööotsija töökuulutuses loeb. Selleks kasutati tehnoloogiat, mis võimaldas hinnata inimese silma liikumist töökuulutusel.

Kõrval asuval pildil ongi kujutatud soojuskaarti, kus on näha, kui kaua ja mida inimene traditsioonilist töökuulutust uurib.

Selgus, et tööotsija jaoks olid olulised: ametinimetus/töökuulutuse pealkiri, ettevõtte kirjeldus ja sellele järgnevad mõned read (nt esimesed read töökirjeldusest). Ka selgus, et inimesed ei pruugi pikki kirjeldavaid lauseid läbi lugema hakata ning loevad ainult lõikude algusi.

Kas uskuda seda uuringut või mitte on muidugi igaühe isiklik otsus, kindel on aga see, et töökuulutusi on erinevates portaalides tuhandeid ning kõikide sisusse pikalt süveneda ei jõuda.

Mida sellest siis õppida?

Aga ikka ja jälle seda, kui oluline on oma töökuulutusega eristuda! Oluline on leida oma töökuulutusele eristuv pealkiri, millega kandidaatide hulgas silma jääda ning rõhutada neid näitajaid, mis antud otsingu puhul on kõige olulisemad. Nagu näiteks Domus Kinnisvara büroo oma kinnisvaramaakleri töökuulutusega ( vt allpool olevat kuulutust) teinud on rõhutades nõudeid kandidaadile. Kuna need pallikesed nõudmistega on pilku haaravad, siis usutavasti loevad kõik vähegi huvitatud tööotsijad need läbi. Kelles huvi tekitatud sai, hakkab uurima kuulutuses välja toodud muid andmeid ning leiab sealt seejärel ka põneva taustaloo ettevõtte nime kohta ja saab ka juhtnöörid, kuidas kandideerida, kust leida täiendavat informatsiooni ettevõtte kohta jne.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:- eristu pealkirjaga,

kuna atraktiivne pealkiri on just see, mis toob huvilised sinu töökuulutusega tutvuma ning on üks põhiline asi, mida kandidaadid töökuulutuste puhul alati loevad;

- „puust ette ja punaseks“ ehk rõhuta ja muuda silmapaistvaks just need tingimused, mis antud otsingu puhul olulised on;

- lisa oma lugu. Kui potentsiaalses kandidaadis huvi tekitatud, siis püüa ta lõplikult oma konksu otsa mõne erilise looga, nt nagu Domus Kinnisvara on kuulutuse lõppu lisanud: „Domus tähendab ladina keeles nii peret kui maja....“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700