Õpi parimatelt, kuidas palgata hooajatöötajaid

Foto: Meeli Küttim

Vaata head näidet värbamiskampaaniast, kus ettevõte vajas jõuluperioodiks 8000 asendustöötajat. Kokku saadi 3-kuulise kampaania käigus 303806 kandidaati, mis teeb pea 38 kandidaati kohale, kirjutab ISS Eesti personalijuht Helo Tamme.

Millal on õige aeg hakata otsima hooajatöötajaid, kas nädal, kuu või kvartal enne võimalikku tööle asumise kuupäeva? Õige vastus on, et eks see kõik ole ju suhteline ja sõltub sellest, kuhu piirkonda, kui pikaks ajaks, kui paljusid inimesi, mis ametikohtadele otsime jne.

Tänane tööjõuturg muudab aga kaua ette planeeritud ja pikalt läbi viidud värbamise protsessi keeruliseks: isegi kui täna leiame kellegi, kes on valmis kuu või paar ootama, et tööle saada, võib ta suure tõenäosusega vahepealsel ajal võtta vastu samaväärse tööpakkumise mõnelt teiselt tööandjalt ning nii me temast ilma olemegi.

Seega nokk kinni ja saba lahti – mida siis teha kui me tõepoolest oleme olukorras, kus vajame teatud konkreetsel kuupäeval tulevikus palju uusi töötajaid? Minu soovitus: õpime parimatelt! Miks mitte võtta õppust Boots'i (Suurbritannias ja Iirimaal asuv farmaatsiakaupluste kett) 2013. aasta värbamiskampaaniast, kus ettevõte vajas jõuluperioodiks 8000 asendustöötajat. Kuigi ka varasematel aastatel oli ettevõte suhteliselt varakult, juba septembrist, asendustöötajaid otsima, siis 2013. aasta otsustati protsessiga alata juba juunikuus.

Seekordne kampaania #ReadyforXmas (läbi aitas seda viia agentuur andMeToo) erines aga eelkõige selle poolest, et peamine värbamine toimus online- ja sotsiaalmeedia kanalite (sh Twitter, Facebook, Spotify) kaudu. Läbi erinevate sõnumite edastati inimestele lõbusaid lugusid selle kohta, kuidas Boots'i töötajad valmistuvad jõuludeks. Sõnumeid edastati fotode kui ka videolugude kaudu nii erinevates online kanalites (sh portaalid) kui ka kauplustes (kus olid väljas postkaardid ja posterid).

Kolmekuulise kampaania tulemused olid rohkem kui edukad: Twitteris jõuti iganädalaselt rohkem kui 32000, Facebookis aga rohkem kui 64000 inimeseni. Kokku saadi kampaania käigus 303806 kandidaati, mis teeb pea 38 kandidaati kohale.

Täpsemalt informatsiooni kampaania kohta, sh videod, pildid jne võib leida Boots Jobs Facebook'i lehelt.

Soovitused töökuulutuse koostamisel:

- otsides hooajatöötajaid (olgu selleks siis kas tellimuste kasv, kampaaniad vmt) hakka selleks juba varakult ette valmistuma, miks mitte kolm, neli või viis kuud enne, kui inimesi vajad – nii jõuad piisavalt kaua pildis olles jääd inimestele meelde ning nad teavad sinu juurde tulla nii antud kampaania kui ka muude konkursside raames.

- pane oma kampaaniale pealkiri: see on nimetus, mille järgi sind tuntakse ning mis aitab sul ka siseselt fookust hoida (ja koostada sellest lähtudes erinevaid värbamissõnumeid). Näiteks nagu #ReadyforXmas või McDonaldsi "Kes sa oled?"

- tule välja erinevate värbamissõnumistega, sh nii foto- kui ka videomaterjaliga, mida kõike saad jagada nii oma kodulehel, sotsiaalmeedias kui ka YouTube's. Selleks, et sõnum inimesi nii kõnetaks kui ka kõnelema paneks, peaks see olema midagi sellist, mida teised veel teinud ei ole, miks mitte kasutada järjejutu, koomiksi vms formaati.

Loe lisaks http://helotamme.blogspot.com

Jaga lugu:
Seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700